سراج و قدرشناسی؛ صنعت نفت می‌تواند به روز‌های خوب برگردد

سراج و قدرشناسی؛ صنعت نفت می‌تواند به روز‌های خوب برگردد

پایگاه خبری فوتبالی- فرصت پیش آمده یک فرصت خوب و طلایی برای صنعت نفت و بهنام سراج است. آن‌ها دوباره می‌توانند مدعی حضور در لیگ قهرمانان آسیا شوند. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از خبر ورزشی، صنعت نفت بعد از پیروزی برابر سایپا تصمیم جذب سرمربی جدید برای تیم را رها کرده است. پیش از این صحبت از حضور مربیانی، چون علیرضا منصوریان مطرح شده بود، اما باشگاه در نهایت بر آن شد به بهنام سراج اعتماد کند. این یک موقعیت طلایی برای بهنام سراج است. این موقعیت مشابه پیشتر برای ساکت الهامی در تراکتور به وجود آمد که به خوبی از آن استفاده کرد. ساکت الهامی برای قرار گرفتن در این موقعیت سال‌های سال زحمت کشید و سال‌های سال به دنبال این بود که به او اعتماد کنند و در نهایت بعد از خداحافظی مصطفی دنیزلی از تراکتور باشگاه به او اعتماد کرد. اگر چه تراکتور در آخرین بازی برابر پارس جنوبی مغلوب شد، اما عملکرد این مربی جوان در تراکتور قابل دفاع بود و حتی اگر موفق نشود تیم را قهرمان لیگ برتر کند به عنوان یک مربی جوان و موفق می‌تواند به حضور خود در لیگ برتر ادامه دهد.

بهنام سراج باید بابت موقعیتی که در آن قرار گرفته قدرشناس باشد. ۸ هفته باقی مانده لیگ برتر فرصت خوبی است که این مربی جوان همانند ساکت الهامی خود را به عنوان یک مربی جوان و باهوش معرفی کند. این تیم در بازی بعدی خود میزبان پارس جنوبی قعرنشین است. البته این بازی جزو بازی‌های سخت صنعت نفت محسوب می‌شود به این خاطر که حریف برای ماندن در جمع تیم‌های لیگ برتری تلاش می‌کند و از آنجایی که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد با همه توان به میدان می‌آید. تجربه روز‌های کار با اسکوچیچ می‌تواند بهترین راهنما برای بهنام سراج باشد چرا که صنعت نفت در حضور این مربی کروات روز‌های خوبی را در لیگ برتر تجربه کرد و بهترین تصمیم ادامه راه این مربی است. این تصمیم باید در استقلال هم عملی می‌شد به این خاطر که تیم با استراماچونی خوب نتیجه گرفته بود. متأسفانه در فوتبال ایران این‌طور تصور می‌شود که اگر راه مربی گذشته ادامه پیدا کند لابد مربی جدید برنامه‌ای برای هدایت تیم ندارد که این یک تصور غلط است. راه درست راه درست است حتی اگر از سوی سرمربی گذشته تیم تعیین شده باشد.

به هر صورت فرصت پیش آمده یک فرصت خوب و طلایی برای صنعت نفت و بهنام سراج است. آن‌ها دوباره می‌توانند مدعی حضور در لیگ قهرمانان آسیا شوند.

4344