درخواست ایتالیایی ها: بی خیال یورو 2020 شوید

درخواست ایتالیایی ها: بی خیال یورو 2020 شوید

پایگاه خبری فوتبالی- گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا روز یکشنبه در صحبت هایی اعلام کرده که به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر قاره اروپا، راهکاری به جز تعلیق رقابتهای یورو 2020 پیش رو نخواهد بود.

به گزارش فوتبالی، طبق برنامه ریزی های از پیش تعیین شده، قرار بود رقابتهای یورو در روز 23 خرداد (12 ژوئن)آغاز شده و برای یک ماه برگزار شود، اما حالا طبق صحبتهای رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، هیچ راه حلی به جز تعویق رقابتهای یورو وجود ندارد؛ 

شیوع گسترده ویروس کرونا باعث شده تا رقابتهای لیگ های داخلی کشورهای مختلف به تعویق بیفتد و از همین رو این احتمال وجود دارد که در صورت ازسرگیری بازیها، لیگهای داخلی کشورهای اروپایی طولانی تر از زمان برنامه ریزی شده، بشوند. حالا رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا در گفتگو با کوریره دلوسپورت، درخواست کرده که رقابتهای یورو 2020 به تعویق بیفتد تا لیگ های داخلی کشورهای اروپایی بعد از فروکش کردن ویروس کرونا، دنبال شده و تکلیف جامهای قهرمانی مشخص شوند.

اقای گراوینا دراین باره گفته:« روند پیشروی اپیدمی کرونا، یک راه مشخص را پیش رو می گذارد. این ویروس دامن همه ما را به یک شکل مشخص گرفته است. هیچ کسی نمی تواند فکر کند که کرونا فقط مشکل ایتالیاست. این ویروس دو هفته قبل از سایر کشورهای دیگر اروپایی وارد ایتالیا شده است. باید مراقب سلامت افراد بود وبعد با عقل سلیم تصمیم گیری کرد. عقل سلیم می گوید که دفاع از برگزاری یک تورنمنت اروپایی که برنامه برگزاری آن از اواخر خرداد تا اواخر تیر ماه بود، یک اشتباه استراتژیک است. البته من ناراحت و ناامید می شوم که نتوان رقابتهای یورو را برگزار کرد ولی راهکار دیگری وجود ندارد.»

رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا ادامه داد:« درمورد روند رشد و پیشروی ویروس کرونا اطلاعات دقیقی دراختیار ما قرار گرفته است. برگزاری رقابتهای یورو، قطعا مانع از اتمام لیگ های زیادی در اروپا خواهد شد. این مثل درب یک بطری است که اگر آن را برنداری، بطری منفجر خواهد شد.. این ریسکی است که برای همه ما وجود دارد.»

6363