کارخانه بازیکن‌سازی شالکه و ۴ ستاره اروپایی

کارخانه بازیکن‌سازی شالکه و ۴ ستاره اروپایی

پایگاه خبری فوتبالی – آکادمی شالکه یکی از موفق‌ترین آکادمی‌ها در فوتبال آلمان است.
به گزارش فوتبالی، اگر کرونا به جان فوتبال نمی‌افتاد روز گذشته می‌توانستیم شاهد مصاف دورتموند و شالکه در قالب دربی روهر باشیم. به همین مناسبت تصمیم گرفتیم نگاهی به کارخانه بازیکن‌سازی موفق شالکه بیندازیم.
آبی‌های سلطنتی از دیرباز علاقه زیادی به جوانگرایی داشتند و به همین دلیل استعدادهای زیادی در این باشگاه پرورش یافته‌اند. سرآمد این استعدادها مانوئل نویر است. کسی که به اعتقاد معلم مدرسه‌اش نمی‌شد هیچ آینده ویژه‌ای برای او متصور بود و نویر فوتبالی کاملا معمولی داشت اما قبل از ۵ سالگی در سال ۱۹۹۱ عضو شالکه شد تا پس ۱۴ سال بالاخره با این تیم قراردادی حرفه‌ای ببندد. مدیر ورزشی شالکه در هنگام جدایی این بازیکن اعلام کرده بود مشکلی ندارند و به جای او یک دروازه‌بان عالی استخدام می‌کنند. اتفاقی که هرگز رخ نداد.
مسوت اوزیل دیگر استعداد پرورش‌ یافته در گلزن کرشن است. معلم ورزش او می‌گوید: مسوت فقط می‌خواست فوتبال بازی کند و چیز دیگری او را خوشحال نمی‌کرد. اوزیل اعلام کرده همیشه هوادار شالکه است اما نتوانست خیلی در تیم اصلی حضور داشته باشد و با عدم تمدید قراردادش به وردربرمن رفت.
۴۷ بازی و ۱۱ گل آمار لروی سانه در شالکه است. او در آکادمی شالکه درخشید، به لورکوزن رفت و بازهم به شالکه برگشت تا هواداران لورکوزن حسرت از دست دادن او را بخورند. سانه از روی که شالکه درخواست رسمی برای جذب او در آکادمی داده به عنوان روزی زیبا یاد کرده است.
درکسلر یکی از مظلوم‌ترین بازیکنان آکادمی شالکه است که هیچ‌گاه به حق خود در فوتبال نرسیده است. او ۱۱۸ بار پیراهن شالکه را بر تن کرده و در گفت و گویی پس از کسب قهرمانی جام حذفی در حالی که حتی سن بالایی نداشته در سال ۲۰۱۱ اعلام کرده: حس بی‌نهایت خوبی دارم! یولیان درکسلر تا امروز با ۱۷ سال و ۱۱۷ روز سن در زمان تعویضش با راکیتیچ جوان‌ترین بازیکن تاریخ شالکه است که در بوندس لیگا به میدان رفته و نام خود را جاودان کرده است. پسری با خون باشگاه.

1101