گزینه جدید یوفا: انتقال یورو 2020 به زمستان

گزینه جدید یوفا: انتقال یورو 2020 به زمستان

پایگاه خبری فوتبالی – یوفا در نظر دارد که یورو 2020 را در همین سال برگزار کند، اما آن را به دسامبر منتقل کند، نه این که بازی‌ها را به تابستان سال آینده موکول کند.

به گزارش فوتبالی، روزنامه تلگراف گزارش داده که یوفا به صورت جدی به این گزینه فکر می‌کند که یورو 2020 در زمستان برگزار شود.

در جلسه‌ای که سه‌شنبه برگزار می‌شود، 55 عضو یوفا، نمایندگان اتحادیه‌های بازیکنان، و دیگران فرصت آن را می‌یابند که در این باره صحبت کنند و به موضوع شیوع ویروس کرونا بپردازند.

در حال حاضر اکثر رقابت‌های داخلی در سطح اروپا، و البته لیگ قهرمانان و لیگ اروپا تعطیل شده، و عملا غیرممکن است که لیگ‌ها بتوانند به موقع به پایان برسند. مسابقات یورو 2020 قرار است از 22 خرداد در شهر رم آغاز شود، اما بسیار بعید است که این اتفاق بیفتد.

منطقی‌ترین گزینه برای یوفا این بوده که برگزاری این مسابقات را برای یک سال به تعویق بیندازد، و به این ترتیب مسابقات به نام یورو 2021 در تابستان سال بعد برگزار شود. اما تلگراف نوشته که گزینه دیگر این است که این مسابقات در ماه دسامبر برگزار شود.و

این گزینه از آن جهت مناسب است که به این ترتیب، تیم‌ها می‌توانند برای جام جهانی 2022 قطر هم آماده شوند. جام جهانی قطر قرار است در نوامبر و دسامبر 2022 برگزار شود، و با برگزاری جام ملت‌های اروپا در دسامبر، تیم‌ها آمادگی لازم برای حضور در یک تورنمنت زمستانی را پیدا می‌کنند.

8444