کلایورت و تیم رویایی‌اش؛ اولویت: بارسلونایی بودن!

کلایورت و تیم رویایی‌اش؛ اولویت: بارسلونایی بودن!

پایگاه خبری فوتبالی –  پاتریک کلایورت هم در چالش انتخاب تیم رویایی مجله ۴۴۲ شرکت کرده و خودش را هم در تیم رویایی‌اش جای داده است.
به گزارش فوتبالی، مهاجم سابق تیم‌های آژاکس و بارسلونا دست به انتخاب‌هایی نوستالژیک برای تیم رویایی‌اش زده که بیشتر آن‌ها هم‌تیمی‌اش بوده‌اند. به طور کلی تیم مورد علاقه کلایورت شامل ستارگان قدیم تیم بارسلونا و تیم هلند است. تیم مورد علاقه کلایورت با سیستم ۴۳۳ و با دروازه‌بانی ون‌درسار شکل گرفته است. کلایورت درباره دروازه‌بان هم‌وطنش می‌گوید: در آژاکس و تیم ملی هلند هم تیمی بودیم. او یک دروازه‌بان کامل با مهارت هایی است که هیچ‌کس متوجه آن نمی‌شود. آن‌قدر بازی با توپش خوب است که او را یک بازیکن حساب می‌کردیم. در آن زمان این سبک دروازه‌بانی اصلا متداول نبود و ادوین به همین دلیل از زمان خودش جلو بود. اخلاق او در رختکن هم عالی بود و همه از انرژی مثبتش لذت می‌بردند.
خط دفاع تیم رویایی کلایورت شامل پائولو مالدینی، یاپ استام، مارسل دزایی و میشل ریزیگر است. کلایورت درباره دزایی می‌گوید: یک سال با او در میلان هم‌تیمی بودم اما بیشتر اوقات رو در روی دزایی بازی کردم. او قدرت بدنی بالایی دارد و مدافعی سریع است که روی هوا عالی کار می‌کند. ثبات او باعث می‌شد تیم‌هایش در کسب جام موفق عمل کنند. هر مدافعی نقطه ضعف دارد و نقطه ضعف مارسل، استارت قبل از دریافت توپ بود زیرا با واکنش دیرهنگام او توام می‌شد.
در خط هافبک تیم کلایورت ۳ بازکن بارسا حضور دارند. پپ گواردیولا، ژاوی هرناندز و رونالدینیو که کلایورت درباره او می‌گوید: پر از مهارت، سریع و یک شعبده‌باز با توپ. کارهایی با توپ انجام می‌داد که شما را دیوانه می‌کرد و نکته آن‌جا بود تکنیک‌هایش با سرعت و در حال حرکت انجام می‌شد که امری محال به نظر می‌رسید. رونالدینیو جوری با توپ کار می‌کرد که برای شما آسان به نظر می‌رسید اما من هیچ کس را به مهارت او ندیده‌ام. بازیکنی مانند او وجود ندارد و این باعث خجالت است. فوتبالیستی نمی‌شناسم که بتواند کارهای رونالدینیو را انجام دهد.
کلایورت در نوک پیکان خط حمله، خودش را قرار داده و از ریوالدو و لوئیس فیگو هم در ترکیب استفاده کرده. ۳ تعویضی کلایورت جیان لوئیجی بوفون، اورمارس و دنیس برکمپ هستند. سرمربی تیم رویایی کلایورت، لوئی فن‌خال است: او به من در آژاکس فرصت داد و من مدیون فن‌خال هستم. چند سال بعد هم مرا از میلان به بارسلونا برد. خاطرات مشترک زیادی با او دارم.

1101