کل فوتبال دنیا در آستانه تعطیلی؛ وداع با فوتبال تا شهریور؟

کل فوتبال دنیا در آستانه تعطیلی؛ وداع با فوتبال تا شهریور؟

پایگاه خبری فوتبالی - نشریه انگلیسی ایندپندنت گزارش داده است که مقامات فوتبال در انگلیس و اروپا در نظر دارند که حداقل تا ماه سپتامبر (شهریور) فوتبال را تعطیل کنند چرا که شرایط فعلی و نامشخص بودن اوضاع، همه باشگاه ها را سردرگم کرده است.

به گزارش فوتبالی، بحران شیوع ویروس کرونا به حدی رسیده است که تقریبا تمامی لیگ های معتبر دنیا تعطیل شده اند.  هر چند که لیگ انگلیس موقتا تا روز 15 فروردین تعطیل شده اما این تعطیلی ممکن است خیلی طولانی تر از این حرفها باشد. به گفته ایندپندنت احتمال شروع دوباره لیگ های بزرگ پس از وقفه بازیهای ملی خیلی کم است و زمان تعیین شده برای شروع دوباره بازیها صرفا زمان خریدن برای تصمیم گیری است.

یوفا روز سه شنبه قرار است که با نمایندگان فدراسیون ها و باشگاه های اروپایی جلسه بگذارد و به احتمال زیاد یورو، لیگ قهرمانان اروگپا و لیگ اروپا لغو می شود و مسابقات فوتبال کلا تعطیل خواهند شد. با وجود آن که لیگ انگلیس در ابتدا در مورد لغو شدن مقاومت می کرد اما ابتلای افراد مختلف در این لیگ نظیر آرتتا و هودسون اودوی به کرونا باعث شد تا به تعطیلی بازیها رای بدهند. فشار سازمان بهداشت بریتانیا و دولت نیز باعث شد تا مقامات لیگ انگلیس کوتاه بیایند و چاره ای جز تعطیلی بازیها نداشته باشند.

نیمه تمام ماندن لیگ های بزرگ قطعا چالش بزرگی را از نظر درآمدها و اسپانسرها ایجاد خواهد کرد. به طور مثال تیم های کوچک تر که درامد ناچیزی از بلیت فروشی بازیهایشان داشتند و روی همان برای امرار معاش کارمندان خود حساب می کردند عملا به ورطه نابودی کشیده می شوند. از طرفی دیگر قرارداد بازیکنان تا ژوئن به اتمام می رسد. به هر صورت باید دید که چه اتفاقی رخ می دهد.