نقش پررنگ‌ گروه واتزاپ کاپیتانها‌ در تعلیق لیگ پرتغال!

نقش پررنگ‌ گروه واتزاپ کاپیتانها‌ در تعلیق لیگ پرتغال!

پایگاه خبری فوتبالی- مسئولان لیگ فوتبال پرتغال همراه و هم مسیر با سایرمسئولان فوتبال در کشورهای اروپایی، رقابت های لیگ پرتغال را به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا به تعلیق درآوردند.

به گزارش فوتبالی، داستان جالب توجه اینجاست که دلیل اصلی این تصمیم، فشارهایی بود که از سوی اتحادیه بازیکنان پرتغالی به لیدری خواکین اوانژلیستا به مسئولان لیگ اعمال شد و در نهایت مقامات فدراسیون فوتبال پرتغال و لیگ باشگاه ها تصمیم به تعلیق بازیهای لیگ پرتغال گرفتند.

روزنامه رکورد در گزارشی به این نکته اشاره کرده که کاپیتان های باشگاه های بزرگ پرتغال، همگی با هم متحد شده و با تشکیل دو گروه در واتزاپ با هم به تبادل نظر پرداخته و در نتیجه تصمیم گرفتند تا برای تعلیق لیگ پرتغال دست به کار شوند. خبر مثبت اعلام شدن تست کرونای دانیله روگانی، بازیکن یوونتوس هم کمک زیادی به پیشروی این تلاشها کرد و مقامات فوتبال پرتغال چاره دیگری به جز تعلیق بازیهای لیگ پرتغال نیافتند و به همین ترتیب تسلیم خواسته کاپیتان ها و بازیکنان لیگ مبنی بر تعلیق رقابتهای لیگ پرتغال، لیگ دسته دوم و فوتبال بانوان، لیگ آماتور، جام حذفی و مسابقات فوتسال برای مدت نامعلومی شدند.

ژاردم، پیزی و آندره آلمیدا از بنیفکا، دانیلو از پورتو، کواتس و نتو، هر دو از اسپورتینگ لیسبون، ویلسون ادواردو از اسپورتینگ براگا، ژوزه سمدو از ستوبال، ریکاردو کاستا از بواویستا، آندره آندره از گیمارش، تارانتینی از ریو آوه کاپیتان هایی بودند که خواسته فوتبالیستهای شاغل در پرتغال برای لغو لیگ را مطرح کرده و اعلام کردند که برگزاری بازیها پشت درهای بسته و بدون حضور هواداران هم چاره مقابله با کرونا نخواهد بود.

در نهایت فرناندو گومز، رئیس فدراسیون فوتبال پرتغال و پدرو پروئنژا، رئیس سازمان لیگ این کشور، تحت فشار کاپیتانهای تیمهای مطرح لیگ، این تصمیم را گرفتند.

په په بازیکن سابق رئال مادرید که در حال حاضر در پورتو بازی می کند از جمله اولین افرادی بود که از این تصمیم تشکر کرد و نوشت:« به عنوان یک انسان، یک شهروند و پدر خانواده، می خواهم از تصمیم مسئولان لیگ تشکر کنم. ما تصمیمی قاطع برای مقابله با کرونا گرفته ایم: پیشگیری، پیشگیری و باز هم پیشگیری.»

6363