با اجازه فیفا؛ باشگاه ها می توانند بازیکنان را به تیمهای ملی ندهند

با اجازه فیفا؛ باشگاه ها می توانند بازیکنان را به تیمهای ملی ندهند

پایگاه خبری فوتبالی- فیفا اعلام کرده که باشگاه های فوتبال مجبور نخواهند بود تا برای بازی های دوستانه پیش روی ملی، بازیکنان را در اختیار تیمهای ملی قرار دهند.

به گزارش فوتبالی، این تصمیمی است که برای بازیهای دوستانه ای که قرار است در ماه های مارس و آوریل (اسفند و فروردین) برگزار می شود اتخاذ شده است و دلیل آن هم شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر دنیا و نگرانی های موجود در این رابطه است. 

مقامات فیفا در عین حال توصیه کرده اند که بازیهای دوستانه ای که برای این بازه زمانی برنامه ریزی شده بود، لغو شوند. کمیته فیفا حالا در بیانیه ای اعلام کرده است که قوانین کلی که باشگاه ها را مجبور می کرد تا بازیکنان را در اختیار تیمهای ملی قرار دهند، در این برهه زمانی، اجباری نخواهد بود. در این بیانیه می خوانیم:« مقامات فیفا تصمیم گرفته اند که قوانین کلی فوتبال که باشگاه ها را اجبار می کرد تا بازیکنان را در اختیار تیمهای ملی قرار دهند، در بازه پیش روی بازیهای ملی در ماه های مارس و آوریل اجباری نخواهد بود.»

در عین حال مقامات فیفا براین باور هستند که برگزاری بازیهای ملی در شرایط فعلی، سلامت بازیکنان و هواداران را به خطر می اندازد . در ادامه این بیانیه می خوانیم:« از همین رو و برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت بازیکنان و هواداران و شرایطی که ممکن است اوضاع رقابتها را به مشکل بیندازند، توصیه می کنیم که تمام بازیهای ملی که قرار است در ماه های مارس و آوریل (اسفند و فروردین) برگزار شوند، لغو شده ودر زمانی برگزار شود که شرایطی مطمئن، هم برای بازیکنان و هم برای هواداران برقرار باشد.»

البته تصمیم گیری نهایی در این رابطه برعهده سازماندهی کنندگان تورنمنتها و یا فدراسیون هایی که قرار است بازی های دوستانه را برگزار کنند گذاشته شده است. در ادامه بیانیه فیفا می خوانیم:« بدین ترتیب با مشورت فیفا با فدراسیون های درگیر این موضوع، بازیهای مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در قاره آسیا و آمریکای جنوبی به حال تعلیق درآمده است.»

دراین میان مقامات فیفا درحال رایزنی و بررسی شرایط برای برنامه ریزی در راستای برگزاری بازی های معوقه هستند.

6363