استعفای رئیس فدراسیون آمریکا برای صحبتهای جنجالی اش

استعفای رئیس فدراسیون آمریکا برای صحبتهای جنجالی اش

پایگاه خبری فوتبالی - کارلوس کوردیرو، رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا اخیرا صحبتهایی در توجیه دستمزد بالاتر ورزشکاران مرد آمریکایی در مقایسه با بانوان ورزشکار این کشور برزبان آورده بود. اما حالا همین صحبتها که جنجال بزرگی به پا کرده بود، برایش دردسرساز شده و در نهایت او در پی این جنجالها از ستمش کناره گیری کرد.

به گزارش فوتبالی، رئیس ۶۱ ساله‌ فدراسیون فوتبال آمریکا در توجیه دستمزد بالای ورزشکاران مرد در مقایسه با بانوان ورزشکار گفته بود:«ارزش بازی یک ورزشکار مرد در تیم ملی از قدرت بازی بازیکنان زن در سطح بین‌المللی بالاتر است.» همین صحبتها که در توجیه نابرابری میان دستمزد ورزشکاران مرد و زن آمریکا مطرح شده بود، بلافاصله سیل انتقادات را به سمت او روانه کرد و در نتیجه آقای کوردیرو از سمت خود استعفا داد.

او کمی بعد ازاین صحبتها، ضمن عذرخواهی از حرفهایی که مطرح کرده گفت:«می دانم که صحبتهایم، دل ورزشکاران زن که سزاوار رفتاری به مراتب بهتر هستند، به درد آورده ؛ صحبتهای اخیر من غیرقابل‌قبول و نابخشودنی هستند».

جنجالها بر سر تفاوت دستمزد میان ورزشکاران زن و مرد در آمریکا با شکایت مگان رپینو، کاپیتان تیم زنان فوتبالیست آمریکا آغاز شد. او سال گذشته با مراجعه به دادگاه، شکایتی را تنظیم کرد و طی این شکایت خواهان آن بود که دستمزد ورزشکاران زن باید برابر با ورزشکاران مرد باشد و در عین حال خواهان اعلام کرده بود که باید به خاطر غرامت و جبران دستمزد پائین ترشان در سالهای گذشته، غرامتی ۶۶ میلیون دلاری دریافت کنند. البته پروسه رسیدگی به این شکایت هنوز آغاز نشده و قرار است تا در ماه های آتی این شکایت مورد بررسی قرار بگیرد.