سازمان بهداشت جهانی هم برای لغو یورو 2020 وارد عمل شد!

سازمان بهداشت جهانی هم برای لغو یورو 2020 وارد عمل شد!

پایگاه خبری فوتبالی- در ساعات اخیر مسئولان یوفا در تماس مستقیم با مقامات سازمان بهداشت جهانی هستند تا با کسب اطلاعات موثق از آنها در مورد شیوع و گسترش ویروس کرونا، در مورد آینده رقابتهای یورو 2020 تصمیم گیری کنند.

به گزارش فوتبالی، در این میان مسئولان سازمان بهداشت جهانی دراین راستا هیچ تضمینی به مقامات یوفا نداده اند که تا زمان آغاز رقابتهای یورو2020 در روز 23 خرداد سال 1399، بیماری کرونا کاملا کنترل شده باشد. گزارش سازمان بهداشت جهانی قطعا نقش پررنگ و تاثیرگذاری در تصمیم نهایی مقامات یوفا در مورد به تعویق انداختن رقابتهای یورو 2020 خواهد داشت

قرار براین است که مقامات یوفا روز سه شنبه در یک کنفرانس ویدیویی با حضور نمایندگانی از 55 کشور عضو، درمورد برگزاری رقابتهای یورو 2020 و یا تعویق آن تصمیم گیری کنند. در عین حال اخبار دریافتی مقامات یوفااز شهرهای میزبان بازیهای یورو 2020 هم اخبار مثبت و خوشایندی نیست و یکی از منابع آگاه یوفا در گفتگو با روزنامه آ.اس گفته:« احساس موجود حکایت از آن دارد که راهی به جز تعویق رقابتهای یورو وجود نخواهد داشت.»

بدین ترتیب، موکول کردن رقابتهای یورو 2020 به سال 2021 محتمل ترین گزینه روی میز است و طبق گزارشها، به نظر می رسد که همین سرنوشت در انتظار رقابتهای کوپا آمه ریکا نیز باشد. تا پیش از این قرار براین بود که رقابتهای کوپا آمه ریکا در سال 2020 در کشورهای کلمبیا و آرژانتین برگزار شود که برگزاری آن به سال 2021 موکول خواهد شد.

راهکار موجود برای برگزاری رقابتهای یورو 2020، برگزاری آن در یک کشور واحد است که این راه نیز چندان پیشنهاد نمی شود. این مقام آگاه ادامه داد:« کشورهایی هستندکه در حال حاضر ویروس کرونا در آن شیوع چندانی نداشته و این کشورها آمادگی میزبانی رقابتهای یورو را دارند ولی جدای از مشکلات فراساختاری، این تصمیم ، ریسک گسترش بیشتر ویروس کرونا در اروپا را نیز به همراه دارد.»

تا به امروز الکساندر چفرین، رئیس یوفا، مقاوم سرسختانه ای در پذیرش واقعیت داشته و هفته گذشته در کنگره ای که در آمستردام برگزار شد، او احتمال به تعویق انداختن رقابتهای یورو 2020 را منتفی دانشت ولی با توجه به شرایط موجود و در حالی که سازمان بهداشت جهانی نمی تواند تضمین کند که ویروس کرونا تا خرداد ماه به زانو درآمده باشد، احتمالا، آقای چفرین و یوفا هم مجبور به تعلیق رقابتهای یورو 2020 خواهند شد.