رسمی / لیگ قهرمانان و لیگ اروپا تعطیل شد

رسمی / لیگ قهرمانان و لیگ اروپا تعطیل شد

پایگاه خبری فوتبالی – یوفا اعلام کرده که مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است. قرار بود سه‌شنبه جلسه‌ای در این باره برگزار شود اما حالا یوفا بدون آن که منتظر این جلسه باشد، خبر لغو این مسابقات را داده است.

این تصمیم اجتناب‌ناپذیر بود، چرا که ویروس کرونا به سرعت دارد شیوع پیدا می‌کند و عملا تمامی مسابقات داخلی کشورها لغو شده است.

در بیانیه یوفا آمده است: «با توجه به اتفاقات اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا در اروپا و تصمیماتی که دولت‌های مختلف گرفته‌اند، تمامی مسابقات فوتبال هفته پیش رو که زیر نظر یوفا برگزار می‌شوند به زمان دیگری موکول می‌شوند. به این ترتیب بازی‌های باقی‌مانده در لیگ قهرمانان اروپا، یعنی بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی باقی‌مانده؛ تمامی بازی‌های لیگ اروپا، یعنی دیدارهای برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی؛ تمامی بازی‌های لیگ جوانان اروپا، یعنی مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات تعطیل می‌شوند. تصمیمات آتی درباره این که این بازی‌ها چه زمانی برگزار شوند در زمان مقتضی اعلام خواهد شد.

همچنین قرعه‌کشی مسابقات لیگ قهرمانان و لیگ اروپا که قرار بود 29 اسفند برگزار شود به زمان دیگری موکول خواهد شد.»

بازی‌های یوونتوس – لیون و منچستر سیتی – رئال مادرید به تعویق افتاده بود، چرا که ایتالیا و اسپانیا در وضعیت قرنطینه به سر می‌برند. انتظار می‌رود که خروجی جلسه سه‌شنبه، تعویق مسابقات یورو 2020 باشد. این بازی‌ها احتمالا به تابستان آینده منتقل می‌شوند.

8444