مربی ولوز: مردم دارند می‌میرند و آن‌وقت ما فوتبال بازی می‌کنیم

مربی ولوز: مردم دارند می‌میرند و آن‌وقت ما فوتبال بازی می‌کنیم

پایگاه خبری فوتبالی – نونو اسپیریتو، مربی ولوز گفته که بازی فوتبال در چنین شرایطی که ویروس کرونا بر دنیا حاکم شده مضحک است.

سازمان بهداشت جهانی این بیماری را رسما همه‌گیری جهانی اعلام کرده است. با این حال، لیورپول در روز چهارشنبه بازی خود مقابل اتلتیکو مادرید را در ورزشگاهی پر از جمعیت انجام داد. از سوی دیگر، بازی منچستر یونایتد مقابل لاسک و ولوز با المپیاکوس در لیگ اروپا پشت درهای بسته برگزار شد.

نونو گفته که این دیدارها باید تعطیل شوند: «شما یک بازی انجام می‌دهید و بعد می‌فهمید که در دنیا چه خبر است. مردم مرده‌اند و دارند می‌میرند. آن وقت ما فوتبال بازی می‌کنیم. این مسخره است.»

باشگاه ولوز هم خواستار آن شده بود که لیگ اروپا به زمان دیگری موکول شود، اما یوفا با این درخواست مخالفت کرد. اوانگلوس ماریناکیس، مالک المپیاکوس دچار ویروس کرونا شده است، اما از بازیکنان المپیاکوس پیش از بازی با ولوز تست کرونا گرفته شد و مشخص شد هیچ‌کدام از آنها مبتلا نبوده‌اند.

در بیانیه باشگاه ولوز آمده بود: «موضع ما این است که این سفر باعث می‌شود به شکلی بی‌دلیل بازیکنان، کادر فنی، طرفداران، و خانواده‌های آنها دچار خطر شوند، آن هم در چنین شرایط حساس و نامشخصی. ما برای رقیبان هم نگران هستیم، که بازیکنان و کادر فنی‌شان امروز تست داده‌اند، و از آنها انتظار می‌رود که در بازی مهمی به میدان بروند، آن هم در شرایط سخت و پرچالشی که دارند.»

8444