تعویق یورو به سال 2021، تنها راه ناتمام نماندن لیگ های اروپایی

تعویق یورو به سال 2021، تنها راه ناتمام نماندن لیگ های اروپایی

پایگاه خبری فوتبالی - شیوع ویروس کرونا به شدت برگزاری لیگ های اروپایی را دچار مشکل کرده است و قرار نیست که مشکلات به سادگی حل شوند.

به گزارش فوتبالی، در حال حاضر لیگ های ایتالیا و اسپانیا حداقل دو هفته از مسابقات خود را لغو کرده اند و فشردگی تقویم مانع از آن می شود که در صورت برگزاری یورو 2020، مسابقات تمام شوند و عملا مسابقات ناتمام خواهند ماند.  به همین خاطر هیچ بعید نیست که یورو 2020 یک سال به تعویق بیافتد و به سال 2021 موکول شود. البته این تصمیم هم پیامدهای خاص خود را خواهد داشت. به طور مثال تورنمنت جام جهانی باشگاه های 24 تیمی که قرار بود اولین دوره آن در سال 2021 و با حمایت فیفا برگزار شود، لغو خواهد شد و خبری از این مسابقات نخواهد بود.

تقویم به شدت پیچیده است. در حال حاضر بازیهای اینتر - ختافه و سویا - رم در لیگ اروپا به تعویق افتاده است و هیچ بعید نیست که بازیهای هفته آینده لیگ قهرمانان اروپا میان منچسترسیتی - رئال مادرید و یوونتوس - لیون به علت قرنطینه شدن تیم های رئال و یووه لغو شود.

برای فوتبال اسپانیا اگر لغو بازیها بیش از دو هفته طول نکشد، فقط دو تاریخ خالی برای برگزاری بازیهای معوقه وجود دارد: 28 و 29 فروردین و همچنین 29 تا 31 اردیبهشت. تاریخ اول به خاطر لغو فینال جام حذفی اسپانیا آزاد شده است و تاریخ دوم هفته ماقبل آخر لیگ اسپانیاست.