لمپارد و چالش تیم رویایی؛ بدون حضور مسی

لمپارد و چالش تیم رویایی؛ بدون حضور مسی

پایگاه خبری فوتبالی – فرانک لمپارد هم در گفت و گو با مجله ۴۴۲ به انتخاب تیم موردعلاقه ‌‌اش پرداخت.
به گزارش فوتبالی، برای فرانک لمپارد رقیب بودن معیار اصلی برای انتخاب تیم رویایی نیست و او از بسیاری از فوتبالیست‌ها در تیم مورد علاقه‌اش استفاده کرده است. لمپارد تیم رویایی‌اش را با سیستم ۴۳۳ چیده و نویر را درون دروازه قرار داده. او درباره نویر می‌گوید: به خاطر گلی که به نویر در جام جهانی ۲۰۱۰ زدم همیشه نامش کنار من قرار گرفته. سال گذشته او را دیدم و حتی درباره گل، شوخی کردیم. مانوئل می‌دانست در آن صحنه توپ از خط رد شده. او دروازه‌بان فوق‌العاده است که با پاهایش عالی کار می‌کند. در فینال سال ۲۰۱۲ مقابل او پنالتی به ثمر رساندم و او انگار تمام دروازه را اشغال کرده بود. نویر یکی از عوامل قهرمانی آلمان در جام جهانی بود. بدون یک دروازه‌بان خوب موفق نخواهید شد.
در خط دفاعی تیم مورد علاقه لمپارد اشلی کول، ریو فردیناند، جان تری و فیلیپ لام حضور دارند. فرانکی درباره فردیناند می‌گویند: ریو همیشه در تورنمنت‌های بزرگ خوب ظاهر می‌شود. رشد او را در وستهام دیده بودم. ریو ابتدا یک هافبک هجومی بود اما تمام خصلت‌های یک مدافع وسط را یاد گرفت. هوش او بی‌نظیر است و با سرعت مناسبش ترکیب شده در حالی که بیشتر بازیکنان تنها یکی از این قابلیت‌ها را دارا هستند. بازیکنان می‌خواهند او را با سرعت یا تکنیک جا بذارند اما او مسئله را حل می کند!
سه هافبک برتر از نگاه لمپارد، زین‌الدین زیدان، آندرا پیرلو و استیون جرارد هستند. سرمربی فعلی چلسی درباره پیرلو می‌گوید: صحبت‌های درون تیمی قبل از بازی انگلیس مقابل ایتالیا در سال ۲۰۱۴ را به خاطر دارم. پیرلو پیر و کند شده پس ما باید روی او فشار بیاوریم. اما او تمام صحبت‌ها را ما با عملکردش وتو کرد. چیپ دیدنی او در یورو ۲۰۱۲ تماشایی بود. حالا که مدتی با او در آمریکا هم‌بازی بوده‌ام می‌فهمم چه انسان خونسردی است. او در زمان قهرمانی ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۶ به درجه استادی رسیده بود!
سه مهاجم مورد علاقه لمپارد، تیری هانری، رونالدینیو و کریستیانو رونالدو و سه بازیکن تعویضی او اینیستا، روبن و نیمار هستند. لمپارد برای سرمربیگری این تیم دست به انتخاب اسون گوران اریکسون زده: در میان تمام مربیان انگلیسی من، تنها با او رابطه صمیمانه‌ای داشتم. او با بازیکنان دوست بود و کاری می‌کرد تا آن‌ها در بهترین شرایطشان بازی را آغاز کنند.

1101