دکتر غفاری: غرور را کنار بگذارند، به فیفا بگویند نمی‌توانیم!

دکتر غفاری: غرور را کنار بگذارند، به فیفا بگویند نمی‌توانیم!

پایگاه خبری فوتبالی-  بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال در زمینه برگزاری انتخابات و شرایط مبهم هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بعد از خروج محمود شیعی از جمع اعضا، فوتبال را در معرض اتفاقاتی چون اداره به دست کمیته انتقالی قرار داده است. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایران‌ورزشی، دکتر حسن غفاری، رئیس سال‌های دور کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون کسی است که در زمان اداره فوتبال به دست کمیته انتقالی، به همراه محسن صفایی فراهانی، دکتر محمد خبیری، کیومرث هاشمی، علی رغبتی و حسن انصاری‌فرد در این کمیته عضو بود. هر چند این روزها نگرانی‌هایی درباره استعفای یکی از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح می‌شود که یک استعفا می‌تواند هیأت رئیسه را از رسمیت بیندازد اما دکتر حسن غفاری معتقد است که هیأت رئیسه با 5 عضو هم اعتبار خواهد داشت. او می‌گوید: «این موضوع در جایی نوشته نشده اما من فکر می‌کنم هیأت رئیسه با 5 عضو هم دارای اعتبار است چون باید نصف به اضافه یک عضو در جلسات حضور داشته باشند. تعداد کل اعضا 9 نفر است و نصف به اضافه یک می‌شود 5/5 نفر. نیم که معنی ندارد و با 5 نفر هم می‌شود جلسات را برگزار کرد.»
او در همین رابطه خاطره‌ای از کمیته انتقالی تعریف می‌کند: «در کمیته انتقالی ما 5 عضو بودیم. من و دکتر خبیری و مهندس صفایی فراهانی یک سمت بودیم، آقایان هاشمی و رغبتی هم سمت دیگر و نمایندگان سازمان تربیت‌بدنی. آنها که دیدند همه رأی‌گیری‌ها 3 به 2 به نفع ما می‌شد. پس رفتند با فیفا کلی مذاکره کردند تا محمدحسین انصاری‌فرد را هم اضافه کنند و نفرات کمیته انتقالی سه به سه شود اما دیگر خبر نداشتند که حتی در صورت سه به سه بودن آرا، تصمیمی تصویب می‌شود که رأی رئیس با آن باشد. رئیس هم که با ما بود. اینها مسائل ظریفی هستند که باید به آنها توجه داشت. حالا به همین خاطر است که من فکر می‌کنم هیأت رئیسه با 5 نفر هم می‌تواند اداره شود.»
غفاری البته به این موضوع تأکید می‌کند که حتی در این صورت هم طولانی شدن وضعیت فعلی و اداره فوتبال بدون رئیس، به صلاح نیست: «وقتی فدراسیون فوتبال یا هر ارگان دیگری بدون مسئول باشد، همیشه مشکل پیش می‌آید. هیچ کس به خود اجازه نمی‌دهد تصمیم بگیرد و این بلاتکلیفی به صلاح نیست. باید هر چه زودتر بنشینند و اساسنامه را اصلاح کنند. باور کنید کار سخت و زمانبری نیست. ما نیروی متخصص و باسواد در این زمینه کم نداریم. فدراسیون می‌تواند با 2 یا 3 جلسه، اصلاحات مورد نظر فیفا را اعمال کند.»
رئیس سابق کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال برای تسریع در کار می‌گوید: «حتی اگر افراد حاضر در فدراسیون فوتبال نمی‌توانند همین کار را هم انجام دهند، می‌توانند از فیفا بخواهند که برای اعمال همین اصلاحات هم دو نفر متخصص را بفرستند تا زودتر اصلاحیه‌های مدنظر فیفا را اعمال کنند. فیفا قطعاً این کار را انجام می‌دهد و هیچ مشکلی هم وجود نخواهد داشت. کافی است افراد حاضر در فدراسیون غرور نداشته باشند و به فیفا بگویند ما نمی‌توانیم و بلد نیستیم این کار را انجام دهیم. فیفا قطعاً کمک خواهد کرد. باید باور داشته باشیم که فیفا آنجا ننشسته تا چوب لای چرخ ما بگذارد، نشسته تا به بهتر شدن شرایط کمک کند.»

1984