چهار لیگ بزرگ اروپا درخواست تعویق یورو 2020 را ارائه می‌کنند

چهار لیگ بزرگ اروپا درخواست تعویق یورو 2020 را ارائه می‌کنند

پایگاه خبری فوتبالی – یوفا اعلام کرده که هیچ سازمانی از آنها نخواسته که یورو 2020 را به تعویق بیاندازند، اما به نظر می‌رسد که اوضاع به‌زودی تغییر می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که فردا سری آ ایتالیا، بوندس‌لیگا، لالیگا، و لیگ یک فرانسه درخواست آن را خواهند داد که یورو 2020 به زمان دیگری موکول شود.

قرار است این بازی‌ها از 22 خرداد در شهر رم آغاز شود، ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعویق بازی‌های لیگ‌ها، عملا غیرممکن است که لیگ‌ها بتوانند بازی‌های خود را به موقع به پایان برسانند تا بازیکنان به جام ملت‌های اروپا برسند.

ایتالیا تمامی فعالیت‌های ورزشی خود را تا 3 آوریل تعطیل کرده است، و اتحادیه بازیکنان اسپانیا هم به دنبال آن است که در لالیگا هم همین اتفاق بیفتد. در بوندس‌لیگا و لیگ یک فرانسه هم چند بازی پشت درهای بسته برگزار می‌شوند.

خبرگزاری آنسا ایتالیا گزارش داده که فردا بین نمایندگان پنج لیگ بزرگ اروپا و جورجیو مارکتی، دبیر کل یوفا جلسه‌ای ویدیویی برگزار خواهد شد. اکثر این لیگ‌ها، به جز لیگ برتر انگلیس، از یوفا خواهند خواست که مسابقات یورو 2020 را یا چند هفته به تعویق بیاندازد یا این که بازی‌ها را به سال بعد موکول کند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که شیوع ویروس کرونا تبدیل به همه‌گیری جهانی شده است، و تعداد افراد مبتلا به این ویروس در اروپا و در آمریکا به‌سرعت رو به افزایش است.

اگر یورو 2020 به تعویق نیفتد، لیگ‌ها باید راهی بیاندیشند تا قهرمان، تیم‌های صعودکننده به رقابت‌های اروپایی، و تیم‌های سقوط‌کننده را تعیین کنند.

8444