فینال جام حذفی اسپانیا به زمان دیگری موکول شد

فینال جام حذفی اسپانیا به زمان دیگری موکول شد

پایگاه خبری فوتبالی – فینال جام حذفی اسپانیا که در این فصل بین رئال سوسیه‌داد و اتلتیک بیلبائو برگزار می‌شود به زمان دیگری موکول شد. قرار بود این بازی در 18 آوریل (پنج هفته دیگر) برگزار شود، اما فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از جلسه‌ای که با روسای هر دو باشگاه داشته، این تصمیم را گرفته که بازی در زمان دیگری برگزار شود. این تصمیم به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.

در این جلسه خوکین آپریبای، رییس رئال سوسیه‌داد و آیتور الیسگویی، رییس اتلتیک بیلبائو حضور داشتند. هر دو نفر در مادرید حاضر بودند تا با لوییس روبیالس، رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا دیدار کنند تا سرنوشت این دیدار مشخص شود. فینال به این ترتیب در زمان دیگری برگزار خواهد شد. همه طرف‌ها با این موافق بودند که فینال، که قرار بود در 18 آوریل در لا کارتوخا در سویل برگزار شود، به زمان دیگری منتقل شود، و پشت درهای بسته برگزار نشود.

لا رئال و اتلتیک، دو تیم تاریخی ایالت باسک، تاکنون در یک فینال به مصاف هم نرفته بودند، و این که حالا آنها در فینال جام حذفی حضور دارند، برای طرفدارانشان بسیار جذاب است. رئال سوسیه‌داد که دو بار قهرمان جام حذفی شده، آخرین بار در سال 1988 به فینال رسیده بود و در آن هنگام به بارسلونا باخته بود. این پنجمین حضور آنها در فینال این رقابت‌ها است. اتلتیک بیلبائو هم از نظر تعداد قهرمانی در کوپا دل ری در رده دوم قرار دارد. آنها 37 بار در فینال حاضر بوده و 23 بار قهرمان شده‌اند. تنها بارسلونا با 30 قهرمانی بالاتر از آنها قرار دارد.

احتمالا این بازی به 30 می منتقل شود، یعنی یک هفته پس از پایان لالیگا. البته در آن هنگام، یک کنسرت راک در ورزشگاه برگزار می‌شود، و انتظار می‌رود که این کنسرت به زمان دیگری منتقل گردد.

8444