گزارش ویژه/محرومیت از لیگ قهرمانان در انتظار استقلال و پرسپولیس

گزارش ویژه/محرومیت از لیگ قهرمانان در انتظار استقلال و پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی – دو باشگاه محبوب پایتخت در آستانه سال جدید با یک بحران مدیریتی بزرگ روبرو شده‌اند.

به گزارش فوتبالی، چند روز قبل بود که در گزارشی به این نکته اشاره کردیم که شکایت‌های متعدد از استقلال و پرسپولیس باعث شده تا علی فتح‌الله‌زاده و محمدحسن انصاری‌فرد، در روزهای منتهی به پایان سال چاره‌ای جز فراهم کردن منابع مالی لازم برای پرداخت مطالبات شاکیانشان نداشته باشند. آن زمان این سوال را مطرح کردیم که باید دید استراتژی مدیران دو باشگاه در قبال این بحران چه خواهد بود منتهی خودمان هم فکر نمی‌کردیم که پاسخ این سوال، کلمه استعفا باشد.

انصاری‌فرد در شرایطی به خاطر اختلاف با هیات مدیره از سمت خود استعفا داده که کمتر کسی فکر می‌کرد او در این وضعیت بخواهد پرسپولیس و هوادارانش را کنار بگذارد. خبر استعفای فتح‌الله‌زاده هم اگر چه به صورت رسمی اعلام نشده اما او هم مثل همتایش در پرسپولیس با کوهی از مشکلات مالی مواجه شده که نمی‌تواند یک تنه با آن مقابله کند و شاید او هم نهایتا تصمیم به کناره گیری بگیرد.

این بحران مدیریتی و عواقب پرداخت نشدن مطالبات شاکیان خارجی دو باشگاه محبوب پایتخت، حالا جدی ترین دغدغه وزارت ورزش است و باید دید مسعود سلطانی‌فر که عملکرد مدیریتی‌اش منتقدان زیادی دارد چه فکری برای حل این بحران بزرگ خواهد کرد. بحرانی که می‌تواند حتی منجر به حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا شود البته در صورتی که این دو باشگاه در زمان مقرر مطالبات شاکیان خارجی‌شان را پرداخت نکنند. 

امروز خبرگزاری میزان در گزارشی به این نکته اشاره کرده که  وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ دو مربی خارجی استقلال و پرسپولیس در فصل گذشته، شکایت خود در فیفا را تا مرحله دریافت رای اولیه پیش بردند و حالا کار به جایی رسیده که توانایی خارج کردن این دو باشگاه از رقابت‌های بین‌المللی را به دست آورده‌اند. به جز این دو نفر، استقلال و پرسپولیس شاکیان دیگری هم دارند که در صورت نگرفتن مطالباتشان می‌توانند این دو باشگاه را شدیدا به دردسر بیندازند.

1984