سرانجام این فصل فوتبال ایتالیا و جام ملت‌های اروپا چه خواهد شد؟

سرانجام این فصل فوتبال ایتالیا و جام ملت‌های اروپا چه خواهد شد؟

پایگاه خبری فوتبالی – سری آ و سری ب تا 3 آوریل به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند. اما پس از آن چه اتفاقی برای فوتبال ایتالیا خواهد افتاد؟

به گزارش فوتبالی، جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا خبر این تعطیلی را اعلام کرده و گفته که دیگر منطقه قرمزی در ایتالیا وجود ندارد و کل کشور در قرنطینه خواهد بود. افراد هم تنها به دلیل کارهای اضطراری می‌توانند سفر کنند.

اما یورو 2020 قرار است با بازی ایتالیا و ترکیه در 22 خرداد در رم آغاز شود. به پایان رساندن فصل پیش از آن تاریخ عملا غیرممکن خواهد بود.

لا رپوبلیکا نوشته که لگا سری آ در این شرایط سه گزینه پیش رو دارد.

گزینه اول این است که یورو 2020 به کلی به عقب بیفتد. این گزینه محتمل است چون امروز تعداد مبتلایان در اسپانیا افزایش قابل توجهی داشت و ویروس ممکن است کل اروپا را فرابگیرد. به این ترتیب یورو به پاییز، یا حتی به سال بعد موکول خواهد شد.

گزینه دیگر این است که برنامه بسیار فشرده‌ای چیده شود و تیم‌ها هر دو یا سه روز بازی داشته باشند، و جام حذفی به خرداد، یا حتی مرداد منتقل شود.

بدترین حالت هم این است که فصل فوتبال ایتالیا نیمه‌کاره بماند، و عنوان قهرمانی به هیچ تیمی نرسد، و تنها تیم‌های راه‌یافته به اروپا از روی جدول فعلی مشخص شوند. در زمینه سقوط هم باشگاهی سقوط نکند، و دو تیم اول سری ب صعود کنند (و خبری از صعود تیم سوم در پلی‌آف نباشد)، و تیم‌های سری آ به 22 تیم افزایش یابند.

8444