رسمی / سری آ ایتالیا تا سه هفته دیگر تعطیل شد

رسمی / سری آ ایتالیا تا سه هفته دیگر تعطیل شد

پایگاه خبری فوتبالی - نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرده که تمامی رقابت‌های ورزشی، از جمله سری آ این کشور، در جریان بحران ویروس کرونا تعطیل شد.

به گزارش فوتبالی، این تصمیم پس از آن گرفته شد که تعداد قابل توجهی به تعداد مبتلایان به این بیماری اضافه شد. حالا 7985 نفر در ایتالیا مبتلا به کرونا هستند، و این عدد نسبت به دیروز 1598 نفر افزایش داشته است.

در 24 ساعت گذشته 97 نفر هم به این علت فوت کرده‌اند و تعداد کل درگذشتگان به 463 نفر رسیده است.

جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا در نشست خبری اضطراری خود اعلام کرد که محدودیت‌های مربوط به «منطقه قرمز»، که در مناطق شمالی ایتالیا تا 3 آوریل اعلام شده بود، به کل ایتالیا تعمیم یافته است: «فرصت زیادی نداریم. آمار نشان می‌دهد که شیوع، تعداد افراد در آی‌سی‌یو، و تعداد کشته‌شدگان افزایش قابل توجهی داشته است. عادت‌های ما باید عوض شود. ما باید برای منافع ایتالیا چیزهایی را قربانی کنیم. به همین دلیل است که سخت‌گیری‌های  بیشتری انجام خواهیم داد. حالا دیگر منطقه قرمز نداریم و کل ایتالیا تحت حفاظت است. من این دستور را امضا می‌کنم، که جمع‌بندی آن این است: من در خانه می‌مانم.

هیچ کس حق سفر ندارد مگر آن که ثابت کند برای شغلش، مسائل سلامتی، و مسائل مهم دیگر سفر می‌کند. ما اجتماعات عمومی بزرگ را لغو می‌کنیم. ما همچنین در رویدادهای ورزشی سخت‌گیری خواهیم کرد. سری آ و تمامی تورنمنت‌های ورزشی لغو می‌شوند. تمام طرفداران باید این را بپذیرند. دلیلی ندارد که این رقابت‌ها ادامه پیدا کنند.»

مشخص نیست برای تیم‌های ایتالیایی حاضر در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا چه اتفاقی روی خواهد داد.

8444