مسی، هفت سال حضور بیشتر در لالیگا و پنج پنالتی کمتر از رونالدو زده

مسی، هفت سال حضور بیشتر در لالیگا و پنج پنالتی کمتر از رونالدو زده

پایگاه خبری فوتبالی- لیونل مسی ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا اگرچه هفت فصل بیشتر از کریستیانو رونالدودر رقابتهای لالیگا بازی کرده، ولی از یک حیث از نظر آماری حسابی عقب تر از رونالدو است و آن هم از نظر تعداد ضربات پنالتی ای است که در لالیگا به ثمر رسانده است.

به گزارش فوتبالی، لیونل مسی در جریان بازی تیمش مقابل رئال سوسیداد از روی نقطه پنالتی برای بارسلونا گلزنی کرد تا تعداد گلهایش از روی نقطه پنالتی در رقابتهای لالیگا را به عدد 55 برساند. حالا در لیست بازیکنانی که در تاریخ رقابتهای لالیگا بیشترین گلها را از روی نقطه پنالتی زده اند، دو مادریدی نامشان را بالاتر از لیونل مسی می بینند: کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی یووه که در طول 9 فصل حضور در رئال مادرید 61 بار در لالیگا پنالتی هایش را تبدیل به گل کرده و اوگو سانچز، که 56 بار در لالیگا از روی نقطه پنالتی برای تیمش به گل رسیده بود.

نکته جالب توجه اینجاست که لیونل مسی به رغم آنکه 7 فصل بیشتر از کریس رونالدو در لالیگا بازی کرده، 5 بار کمتر از او از روی پنالتی (در لالیگا) گلزنی کرده است.

اوگو سانچز مکزیکی با پیراهن سه تیم مختلف در لالیگا به میدان رفته بود (بین سالهای 1981 تا 1985 با پیراهن اتلتیکو؛ سپس بین سالهای 1985 تا 1992 با پیراهن رئال مادرید و در نهایت در فصل 94-1993 با پیراهن رایو وایه کانو) و در هفت فصل حضورش در رئال مادرید در رقابتهای لالیگا، 35 بار از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شده بود و 16 بار با پیراهن اتلتیکو و 5 باربا پیراهن رایو در لالیگا با پنالتی به گل رسیده بود.

کریس رونالدو ستاره پرتغالی یوونتوس در سال 2018،  رکورد تاریخی اوگو سانچز در این زمینه را پشت سرگذاشت. او در طول 9 سال حضورش در برنابئو به طور میانگین در هرفصل 6.7 پنالتی می زد و میانگین گلزنی مسی از روی پنالتی، 3.4 پنالتی در هر فصل لالیگاست.

بازیکنانی با بیشترین گلها از روی نقطه پنالتی در تاریخ رقابتهای لالیگا:

1- کریس رونالدو (رئال مادرید): 61 پنالتی موفق از مجموع 72 پنالتی (هر4.78 بازی، یک گل از روی نقطه پنالتی)

2- اوگو سانچز (اتلتیکومادرید/ رئال مادرید/ رایو وایه کانو: 56 پنالتی موفق از مجموع 71 پنالتی (هر 3.69 بازی یک گل از روی نقطه پنالتی)

3- لیونل مسی (بارسلونا): 55 پنالتی موفق از مجموع 67 پنالتی (هر 8.62 بازی یک گل از روی نقطه پنالتی)

6363