طارمی، اسکوچیچ را خوشحال کرد

طارمی، اسکوچیچ را خوشحال کرد

پایگاه خبری فوتبالی – مهدی طارمی خیال متوقف کردن پیشرفتش را ندارد و شب گذشته هشتمین گل فصلش را به ثمر رساند وشاید یکی از مهم‌ترین آن‌ها.

به گزارش فوتبالی، طارمی که شب گذشته ۸۸ دقیقه در ترکیب ریو آوه حضور داشت با گرفتن نمره ۷.۳ توانست بهترین بازیکن میدان شود و با گل خود باعث توقف تیم قدرتمند پورتو شود که هم‌اکنون در صدر جدول قرار دارد. آمار انفرادی او عالی بود. ۲ شوت به دروازه، ۲۷ بار لمس توپ و ۶ نبرد موفق یک به یک.

طارمی از زمانی که در فوتبال ایران چهره شد هر چند گلهای زیادی هم می زد اما به دلیل از دست دادن فرصت های مسلم لقب گل‌نزن را از آن خود کرد و به طرز واضحی توانایی خاصی در پیدا کردن فضاها و قراردادن خود درموقعیت‌های گل دارد و به همین دلیل تصاحب فرصت‌های زیاد، موقعیت هم زیاد از دست می داد.

 به گل شب گذشته‌اش نگاه کنید. دریبلی رو به عقب، پاسی مطمئن به هم‌تیمی و حرکت به فضایی که در نگاه اول دریافت پاس در آن‌جا بی‌نهایت سخت است، انجام یک‌-دو، استپ فوق‌العاده توپ در حرکت و ضربه تمام‌کننده‌ای که خود مهدی در هیچ بازی داخلی از آن استفاده نکرده! فنی، دقیق و هنرمندانه!

طارمی به زودی ۲۷ ساله خواهد شد، سنی که شاید اوج پختگی برای یک بازیکن ایرانی باشد اما پیشرفت روز به روز او نشان می‌دهد با تصمیمات صحیح می‌توان حداقل تا ۳ فصل آینده او را در لیگ‌های معتبر اروپایی مشاهده کرد. لیگ پرتغال شاید در بین ۵ لیگ معتبر اروپایی قرار نداشته باشد اما کتمان کردن درخشش طارمی با اتهام سطح پایین لیگ پرتغال کاملا بی‌انصافی به نظر می‌رسد.

شماره ۱۷ سابق پرسپولیس در ۲۰ بازی انجام داده تا اینجای فصل ۸ گل زده، ۱ پاس گل به هم‌تیمانش داده و در مجموع ۱۴۵۲ دقیقه حضور در زمین چمن، ۲۰ موقیت گل ایجاد کرده تا بتوان او را بالاتر از نونو سانتوز بهترین بازیکن فصل سبزپوشان دانست و لذت برد از حضور درخشان یک ایرانی در پرتغال. او مطمئنا اسکوچیچ را هم خیلی خوشحال خواهد کرد.

7655