اختصاصی فوتبالی/ پاسخ فدراسیون فوتبال ایران به اولین نامه فیفا

اختصاصی فوتبالی/ پاسخ فدراسیون فوتبال ایران به اولین نامه فیفا

پایگاه خبری فوتبالی- بسیاری پس از اولین نامه فیفا به ایران، به دنبال جواب فدراسیون فوتبال ایران می گشتند.

به گزارش فوتبالی، اینکه فدراسیون چه جوابی به فیفا داده و چرا فیفا نامه دوم و نهایی اش را بسیار تند و محکم نوشته و مانع برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال شده است.

متن نامه بدست فوتبالی رسیده که آن را با اصل نامه و ترجمه اش منتشر می کنیم. متن نامه به امضای ابراهیم شکوری، سرپرستی دبیرکلی فدراسیون فوتبال به شرح زیر است:

آقای ورون موسنگو اومبا

رئیس دپارتمان فدراسیون های عضو فیفا

آقای عزیز

در ارتباط با نامه شما در تاریخ فوریه 2020 (پنجم اسفند  1398) در مورد مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال ایران، می خواهیم توجه شما را به موارد زیر جلب کنیم:

1- دو انتخابات اخیر فدراسیون فوتبال ایران با اساسنامه فعلی مصوب 26-12-2011 (6 دی 1390) انجام شد و نتیجه انتخابات همیشه مورد تائید فیفا و ای ف سی بود. بر همین اساس، کمیته اجرایی منتخب بر اساس اساسنامه مذکور رفتار کرده است.

2- در 9 سال اخیر، تمامی مجمع های عمومی و سالانه بر اساس اساسنامه مذکور انجام شده است و تمامی گزارشات فعالیت ها و  اقتصادی فدراسیون فوتبال توسط مجمع عمومی تصویب شده است.

3- وزارت ورزش و جوانان همیشه نقشی حامی و تسهیل بخش در امور فوتبال داشته و به عنوان بازوی حمایتگر فدراسیون فوتبال در رسیدن به اهدافش و توسعه فوتبال در  کشور فعالیت کرده است

4- هیچ کدام از اعضای وزارت ورزش و جوانان در مجمع های عمومی به عنوان نامزد شرکت نکرده اند.

5- مجمع عمومی قدرت ارائه و تائید قوانین انتخاباتی را به کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال ایران در روز 25-12-2011 (5 دی ۱۳۹۰) اعطا کرده است. قوانین انتخاباتی بر اساس ضمیمه  شماره یک توسط کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال ایران ارائه و تائید شده است.

6- در قوانین انتخاباتی مورد اشاره، فرایند ترکیب بندی کمیته انتخابات و کمیته استیناف انتخابات به صورت مشخص، تعیین شده است. بر اساس همین قانون انتخاباتی و قوانین تعیین شده، انتخابات فدراسیون فوتبال به بهترین نحو برگزار شد.

7- باید خدمت شما عرض کنیم که ای اف سی در روز نهم ژانویه 2020 (19 دی 1398) درخواست یک کپی از برخی قوانین فدراسیون فوتبال شامل قوانین انتخاباتی را داد. ما در پاسخ به ای اف سی، قوانین انتخاباتی مذکور رو در روز 3-2-2020 (14 بهمن 1398) ارائه کردیم. (کپی هر دو نامه در ضمیمه شماره دو و شماره سه برای درک و بررسی بیشتر از جانب شما ضمیمه شده است)

8-در حال حاضر با توجه به استعفای آقای مهدی تاج به علت مشکلات مربوط به بیماری و تصمیم کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال ایران، انتخابات در روز 15 مارس 2020 (25 اسفند 1398) برگزار می شود تا به منافع فوتبال  در ایران کمک کند. 

9- ثبت نام نامزدها برای انتخابات پیش رو،  با حمایت و همکاری کامل اعضای مجمع عمومی انجام شده است و کمیته انتخابات در حال بررسی مدارک تکمیلی ارسال شده توسط نامزدهاست. بر این اساس، لیست نهایی نامزدها هفته آینده اعلام می شود. 

10- لازم به ذکر است که اشاره شود که برای بازبینی اساسنامه، مراحل ضروری در قوانین فعلی در اساسنامه فعلی مورد اشاره قرار گرفته است. تا کنون هیچ درخواستی از سوی اعضای مجمع عمومی برای بازبینی اساسنامه ارائه نشده است.

11- اساسنامه فعلی در مجمع عمومی تصویب شده است و بدین ترتیب نیاز است تا انتخابات بر اساس برنامه، برگزار شود. در پی انتخابات و بعد از شروع کار رئیس جدید فدراسیون و زمانی که شرایط فدراسیون فوتبال ایران به شرایط عادی و پایدار برگشت، بازبینی اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران در جهت قوانین فیفا و رهنمون ها توسط مدیریت جدید بررسی خواهد شد.

در آخرین بخش، علاقمندیم تا به این موضوع اشاره کنیم که با توجه به شرایط سخت فعلی و نیاز به ثبات و پایداری پیش از برخی تورنمنت های بین المللی با حضور تیم های ایرانی به خصوص مرحله دوم مسابقات راهیابی به جام جهانی 2022، نکته بسیار ضروری، مهم و در اولویت این است که انتخابات فدراسیون فوتبال ایران مطابق برنامه قبلی  و پیشین و همان طور که برای اعضای مجمع عمومی و رسانه ها مقرر شده، برگزار شود.

بر اساس مسائل مذکور و با توجه به در نظر گرفتن شرایط مشکل کنونی، با کمال احترام امیدواریم که فیفا و ای اف سی به حمایت همیشگی خود از فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ادامه بدهند تا فدراسیون بتواند به مسئولیت ها و وظایف خود برای توسعه این بازی زیبا در کشورمان، قاره آسیا و دنیا ادامه بدهد.

با کمال احترام،

ابراهیم شکوری

سرپرست دبیر کلی

پاسخ فدراسیون فوتبال ایران به اولین نامه فیفا

پاسخ فدراسیون فوتبال ایران به اولین نامه فیفا

7413