رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا: شاید این فصل سری آ را لغو کنیم!

رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا: شاید این فصل سری آ را لغو کنیم!

پایگاه خبری فوتبالی – رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا گفته که اگر یک بازیکن سری آ به ویروس کرونا مبتلا شود، این احتمال وجود دارد که کل فصل سری آ لغو شود.

نگرانی‌ها از گسترش بیماری در ایتالیا شدت یافته است، و هفته گذشته شش بازی قرار بود برگزار شود که به این هفته موکول شده است.

دولت ایتالیا دستور داده که تمامی رویدادهای ورزشی دست کم تا یک ماه دیگر پشت درهای بسته برگزار شود، و گابریله گراوینا، رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا گفته اوضاع ممکن است بدتر هم شود.

او گفته است: «اگر نتیجه آزمایش ویروس کرونا برای یک بازیکن سری آ مثبت شود، شاید کل فصل را لغو کنیم. ما باید واقع‌گرا باشیم. در چنین شرایطی باید تمام کارهای لازم را انجام دهیم تا بیش از هر چیزی، سلامت بازیکنان تضمین شود، و بعد به این می‌رسیم که این کار چه اثری روی رقابت‌های ورزشی می‌گذارد. ما هیچ چیزی را نمی‌توانیم در حال حاضر رد کنیم، اما تلاش می‌کنیم که از حالا سناریوهای آن شرایط را بررسی نکنیم. ما که نمی‌دانیم چه می‌شود.»

با توجه به این که زمان بازی‌های سری آ مرتبا تغییر کرده است، بحث و جدل فراوانی در ایتالیا شکل گرفته است. گراوینا می‌گوید: «بازی پشت درهای بسته برای هیچ مسابقه‌ای ایده‌آل نیست. اما این که می‌بینیم روسای باشگاه‌ها به فکر منافع خود هستند، پیام خیلی بدی به همراه دارد. آنها باید تصویر بزرگ‌تر را ببینند، نه این که به فکر از دست رفتن سود مالی باشند.»

8444