درباره بهاروند؛ بازنشسته‌ای که خودش را بازنشسته نمی‌داند

درباره بهاروند؛ بازنشسته‌ای که خودش را بازنشسته نمی‌داند

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست فدراسیون فوتبال خودش را بازنشسته نمی‌داند.

به گزارش فوتبالی، حیدر بهاورند یکی از افرادی است که برای پست ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده است. او در شرایطی این کار را انجام داده که خبرگزاری تسنیم در گزارشی به تاریخ 14 بهمن، نام بهاروند را در فهرست افرادی قرار داد که حق ثبت نام در انتخابات را ندارند:" بهاروند به صورت تمام وقت با فدراسیون فوتبال مشغول به فعالیت بود و به عنوان سرپرست نایب رئیسی دوم و سرپرست سازمان لیگ معرفی شد. در حالی که او سال 1390 در وزارت نیرو بازنشسته شد و عملاً در شرایط کنونی نمی‌تواند در انتخابات ثبت نام کند."

طی این مدت اخبار متعددی درباره بازنشسته بودن بهاروند منتشر شده منتهی سرپرست فدراسیون فوتبال در تازه ترین مصاحبه‌اش مدعی شده که هیچ مشکلی برای حضور در انتخابات ندارد.

او به سایت فدراسیون گفته:" در پایان سال ۹۷ جلسه‌ای با حضور عرب‌انصاری معاونت سازمان بازرسی کل کشور و برخی همکاران برگزار شد. در ادامه عرب‌انصاری و زارعیان مدیر کل محترم دفتر حقوقی سازمان تاکید و تصریح کردند که نواب رئیس و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون مشمول قانون بازنشستگی نمی‌شوند و فعالیت آنها بلامانع است. با این وجود من به این موضوع هم بسنده نکردم و بحث را به همراه طالقانی از طریق دیوان محترم عدالت اداری پیگیری کردیم و درخواست ابطال بخشنامه وزارت ورزش به شماره ۴۴۲۷ مورخ ۲۲/۸/۹۷ را داشتیم. پس از بررسی‌های لازم از سوی دیوان محترم عدالت اداری وزارت ورزش طی نامه شماره ۶۳۳۵ مورخ ۲۲/۳/۹۸ بخشنامه فوق‌الذکر را اصلاح کرد؛ بنابراین با اصلاح بخشنامه وزارت ورزش دیوان محترم عدالت اداری رای خود را اعلام کرد که صحه بر حضور افراد در نواب رئیسی فدراسیون و اعضای هیئت رئیسه گذاشت. "

بهاروند در بخش دیگری از صحبتهایش به این نکته اشاره کرده که هرگونه اظهارنظری درباره عدم‌ حضور افراد بازنشسته به عنوان نایب رئیس خلاف مقررات است و قابل قبول برای این فدراسیون نیست. نظر دیوان عدالت اداری هم ارجح بر نظر شخصی افراد است.

ورزش سه تحلیل جالبی درباره مصاحبه جدید سرپرست فدراسیون فوتبال داشته و نوشته:" بهاروند در تلاش است تا بتواند پست نایب رییسی خود را در فدراسیون آینده نیز داشته باشد. او که به دلیل روابط خوب با هیات های فوتبال می تواند آرای زیادی برای کاندیداهای ریاست داشته باشد، از آنجایی که به عنوان نایب رییسی دوم پیشنهاد همه آنها معرفی شده، حالا برای ماندن در ریاست سازمان لیگ هر کاری می کند و باید دید سرانجام چه اتفاقاتی در این باره رخ می دهد."

1984