کفاشیان: اساسنامه فدراسیون فوتبال دوران من هیچ مشکلی ندارد!

کفاشیان: اساسنامه فدراسیون فوتبال دوران من هیچ مشکلی ندارد!

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال و تعویق در انتخابات این فدراسیون صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی، علی کفاشیان در برنامه وقت اضافه رادیو ایران در خصوص توضیحات ممبینی مبنی بر  استعفای کتبی وی اظهار داشت: بنده استعفای کتبی نداده ام و اعلام کردم که دیگر همکاری نمی کنم اصولا جانشین بنده باید زمانی مشخص شود که مجمع تشکیل شود و انتخابات صورت بگیرد وگرنه بنده رسما سرپرست هستم البته کنار آمده ام و گفته ام که دیگر نمی آیم اما استعفای کتبی نداده ام.

کفاشیان در پاسخ به این که زمان ریاست فدراسیون وی دو نوابش خانم شجاعی و آیت اللهی استعفا نداده بودند گفت: خانم شجاعی استعفا نداده بود و ما در مجمع جایگزین وی را معرفی کرده بودیم اما آقای آیت اللهی استعفا داده بود. ما در مجمع جایگزین خانم شجاعی را انتخاب کرده بودیم.

کفاشیان در خصوص این که واژه سرپرست تکلیفش در اساسنامه چیست اظهار داشت: طبق اساسنامه فدراسیون وقتی رئیس انتخاب می شود، نایب رئیس اول می آید و چون من قبول نکردم نایب رئیس دوم این مسئولیت را قبول کرد که او تا انتخاب مجمع اداره امور را بر عهده دارد. 

وی در خصوص نامه آخر فیفا گفت: من نامه را ندیدم. اما باید انتخابات انجام بگیرد بعد اساسنامه اصلاح شود.

کفاشیان در ارتباط با ایرادات زیادی که به اساسنامه از سوی فیفا وارد شده و بیشتر به نفع رئیس فدراسیون است و  با این شرایط ممکن است رئیس جدید فدراسیون زیر بار این ایرادات نرود گفت: اصلا این طوری نیست و اساسنامه کاملا مشخص است و برای همه شرایط یکسان است. حالا ممکن است قبلا طوری بوده که بنده هر وقت می آمدم رای می آوردم چون عملکرد بنده را دیده بودند مجمع فدراسیون هم ۷۲ نفر هستند که همه مستقل و صاحب رای هستند و فرمایشی رای نمی دهند. به نظر من اساسنامه هیچ ایرادی ندارد و یکسری بندها دارد که می توان آن را اصلاح کرد. فیفا هر ساله در اساس نامه اصلاحاتی انجام می دهد و الان هم اصلاحات انجام خواهد داد.

کفاشیان در خصوص این که فیفا اول می گوید اصلاح اساسنامه و بعد انتخابات گفت: من نامه را ندیدم که چه ایراداتی گرفتند اگر بحث وزارت خانه و مستقل بودن باشد طبیعی است که نگذارند انتخابات انجام شود. 

کفاشیان در ارتباط با این که فیفا به کمیته بررسی صلاحیت ها ایراد گرفته و گفته این کمیته مستقل نیست و همچنین به حضور دبیر کل موقت ایراد گرفته که چرا موقت است گفت: به هر حال مسائلی بوده که ایراد داشته و باید رفع شود.

۴۳۴۴