قوانین سفت وسخت لیگ انگلیس برای مقابله با کرونا

قوانین سفت وسخت لیگ انگلیس برای مقابله با کرونا

پایگاه خبری فوتبالی- مسئولان برگزاری رقابتهای لیگ برتر انگلیس روز پنجشنبه اعلام کردند که قوانین جدیدی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور اتخاذ کرده اند.

به گزارش فوتبالی، طبق قوانین جدید، از حالا به بعد بازیکنان تیمها قبل از آغاز مسابقات با یکدیگر و با داوران دست نخواهند داد. این تصمیم یک روز بعد از آن اتخاذ شد که مقامات دولتی انگلیس از مسئولان لیگ برتر خواستند تا برنامه ای برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا طرح ریزی کند. در حال حاضر تصمیمی برای برگزاری بازیهای لیگ برتر پشت درهای بسته اتخاد نشده و تیمها به مانند معمول وارد زمین مسابقه خواهند شد و بازیکنان تیمهای میزبان از مقابل بازیکنان تیمهای میهمان عبور خواهند کرد ولی سنت همیشگی "دست دادن" بازیکنان باهم و با داور به نشانه بازی جوانمردانه رعایت نخواهد شد.

روز پنجشنبه مقامات لیگ برتر با انتشار بیانه ای توضیح دادند که سنت "دست دادن بازیکنان" به نشانه بازی جوانمردانه از این هفته تا زمانی نامعلوم لغو می شود و هرزمان که شرایط بهداشتی اجازه دهد، شاهد بازگشت این سنت خواهیم بود.

از سوی دیگر باشگاه لیورپول هم روز پنجشنبه اعلام کرد که قوانین خاصی را برای مقابله با شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا اتخاذ کرده و فعلا از عروسکهای بزرگ ورزشگاه آنفیلد استفاده نخواهد شد و سفر پرسنل این باشگاه به کشورهایی که ریسک ابتلا به ویروس کرونای بالایی دارند را لغو کرده است و تمام موارد بهداشتی دراین باشگاه رعایت می شود. در عین حال تابلوهای اطلاع رسانی، ژلهای ضد عفونی کننده و صابونهای آنتی باکتریال در سرویسهای بهداشتی ورزشگاه آنفیلد قرار داده شده و سران باشگاه لیورپول به هوادارانش توصیه کرده که کسانی که نشانه هایی از ویروس کرونا را در بدنشان احساس می کنند، نباید به ورزشگاه بیایند. 

هفته گذشته استیو بروس، سرمربی نیوکاسل هم از بازیکنانش خواست تا برای رعایت هرچه بیشتر بهداشت و تلاش برای جلوگیری از شیوع گسترده کرونا، از دست دادن با هم پرهیز کنند و دیوید مویس، سرمربی وستهام هم اعلام کرد که بازیکنانش از این به بعد با یک ضربه مشت دوستانه با هم احوالپرسی می کنند. ساوتهمپتون گرفتن عکس و سلفی بازیکنان با هواداران را ممنوع کرده است.

6363