دادگاه حقوق بشر، شکایت پلاتینی از فیفا را رد کرد

دادگاه حقوق بشر، شکایت پلاتینی از فیفا را رد کرد

پایگاه خبری فوتبالی - دادگاه حقوق بشر اروپا، روز پنجشنبه درخواست میشل پلاتینی، رئیس اسبق یوفا برای دریافت غرامت در پی محرومیتش از حضور در فعالیت های فوتبالی را رد کرد.

به گزارش فوتبالی، کمیته اخلاق فیفا در سال 2015، پلاتینی را به علت دریافت رشوه به مبلغ دو میلیون فرانک سوئیس (1.8 میلیون یورو) از جانب ژوزف بلاتر، رئیس فیفا در سال 2011 هشت سال از هر گونه فعالیت فوتبالی مردود کرد. کمی بعد کمیته استیناف فیفا این محرومیت را به هشت سال کاهش داد و دادگاه عالی ورزش در سال 2019 تشکیل جلسه داد و این محرومیت را به چهار سال کاهش داد و بدین ترتیب محرومیت پلاتینی در سال گذشته میلادی به پایان رسید.

پلاتینی در دسامبر 207 دادخواستی به دادگاه حقوق بشر اروپا ارائه داده بود و ادعا کرده بود که فیفا به حقوق انسانی او ضربه زده است و با محروم کردنش در یک دادگاه غیرمستقل، آزادی بیان را زیر سوال برده است.اما دادگاه حقوق بشر اروپا اعلام کرد که محرومیت تعیین شده کاملا مناسب بوده است و پلاتینی از سمت خود به عنوان رئیس کنفدراسیون فوتبال اروپا سوء استفاده کرده و به اعتبار فوتبال جهان و همچنین فیفا ضربه زده است.

دادگاه حقوق بشر اروپا در بیانیه خود نوشته است:"این دادگاه شکایت را بررسی کرد. حکم صادر شده در مورد پلاتینی تضمینی مدیریتی برای فیفاست. به همین خاطر تصمیم فیفا قابل احترام و قابل اجرا می باشد."