خانه‌های وکیل و ایجنت رونالدو به اتهام پول‌شویی جستجو شد

خانه‌های وکیل و ایجنت رونالدو به اتهام پول‌شویی جستجو شد

پایگاه خبری فوتبالی – ماموران پلیس خانه ژرژ مندس، ایجنت کریستیانو رونالدو را گشته‌اند. مقامات پرتغالی پرونده فرار مالیاتی و پول‌شویی برخی باشگاه‌های بزرگ این کشور را باز کرده‌اند و در راستای تحقیقات خود به خانه مندس رفته‌اند.

دفتر دادستان پرتغال تایید کرده که روز چهارشنبه، 76 مورد جستجو انجام شده و حدود 300 مامور مالیات و افسر پلیس این جستجوها را انجام داده‌اند. آنها نام این کار را «عملیات آفساید» گذاشته‌اند.

در این میان دفترهای باشگاه‌های پورتو، بنفیکا، اسپورتینگ، براگا، گیمارش، ماریتیمو، استوریل، و پورتیموننسه بازرسی شده است.

در این میان دو خانه مندس تحت جستجو قرار گرفته است. خانه کارلوس اوسوریو ده کاسترو، وکیل رونالدو، و دفتر گستیفوت، شرکتی که نماینده رونالدو است هم جستجو شده است.

گستیفوت نمایندگی ژوزه مورینیو و چندین عضو باشگاه ولوز را هم به عهده دارد. مندس در باشگاه ولوز نقش مشاور را دارد.

گفته می‌شود پینتو دا کاستا، رییس پورتو، و لوییس فیلیپه ویه‌را، رییس بنفیکا هم در میان افراد مظنون هستند و خانه‌های آنها هم جستجو شده است.

مقامات بر این باور هستند که در انتقال برخی بازیکنان مانند خامس رودریگز، رادامل فالکائو، و ایکر کاسیاس پول‌شویی انجام شده است. آنها پس از این که فوتبال لیکس مطلبی در این باره منتشر کرد، به سراغ این باشگاه‌ها رفته‌اند.

روی پینتو، هکر 31ساله پرتغالی مسئول فوتبال لیکس بوده است. به او اتهام دسترسی غیرمجاز به اطلاعات، نقض محرمانگی، و اخاذی زده شده است و او منتظر دادگاهش است.

8444