اتلتیک بیلبائو به این دلیل مهاجم یوونتوس را نمی‌خواهد

اتلتیک بیلبائو به این دلیل مهاجم یوونتوس را نمی‌خواهد

پایگاه خبری فوتبالی – باشگاه اتلتیک بیلبائو به سراغ خرید گونسالو ایگواین، مهاجم یوونتوس نخواهد رفت، چرا که بازیکنان باشگاه باید شرایط ویژه‌ای داشته باشند و اهل باسک باشند.

پدربزرگ ایگواین اهل باسک بوده است، و دیروز گزارش‌ها در اسپانیا حاکی از آن بود که اتلتیک بیلبائو برای جذب این بازیکن اقدام خواهد کرد، چرا که او را می‌توان اهل باسک دانست. برخی باشگاه‌های دیگر هم به دنبال این مهاجم آرژانتینی هستند.

ایگواین البته متولد فرانسه است و در آرژانتین بزرگ شده است. بیلبائو تنها بازیکنانی را در لیست خود می‌پذیرد که اهل باسک باشند، و چون پدربزرگ ایگواین از این منطقه به آرژانتین مهاجرت کرده بود، گفته می‌شد او می‌تواند برای این تیم بازی کند.

اما رافا آلکورتا، مدافع سابق تیم ملی اسپانیا و مدیر ورزشی باسک گفته است که این انتقال انجام نخواهد شد: «برای این که بازیکنی به جمع ما بیاید، یا باید در این جا به دنیا آمده باشد، ای این که در آکادمی باشگاه پرورش یافته باشد و این جا تبدیل به فوتبالیست حرفه‌ای شده باشد.

اگر بازیکنی این شرایط را نداشته باشد، ما اصلا او را در نظر نخواهیم گرفت. نمی‌دانم که روزی این مقررات تغییر خواهند کرد یا نه، اما در حال حاضر، ما با همین شرایط به پیش می‌رویم.»

8444