جریمه ناچیز باشگاه پرتغالی به دلیل نژادپرستی

جریمه ناچیز باشگاه پرتغالی به دلیل نژادپرستی

پایگاه خبری فوتبالی – موسی مارگا، مهاجم پورتو واکنش تمسخرآمیزی به تصمیم سازمان لیگ پرتغال نشان داده است. این سازمان باشگاه ویتوریا گیمارش را به دلیل توهین نژادپرستانه هوادارانش به این مهاجم اهل مالی، به مبلغ تنها 714 یورو جریمه کرده است. این اتفاق در بازی دو تیم در سه هفته پیش روی داد.

مهاجم پورتو در آن بازی به دلیل اعتراض به توهین‌های هواداران زمین را ترک کرد. او حالا در اعتراض به مبلغ ناچیز جریمه باشگاه پرتغالی در شبکه‌های اجتماعی نوشته است: «این که خیلی زیاد است! می‌شود من جریمه‌شان را بپردازم؟»

در آن بازی هم‌تیمی‌های مارگا تلاش کردند که او در زمین بماند، اما او در نهایت به سمت تونل رفت و البته واکنش تندی هم خطاب به هواداران حریف نشان داد.

او پس از بازی در اینستاگرام نوشت: «من می‌خواهم به این احمق‌هایی که به ورزشگاه می‌آیند تا شعارهای نژادپرستانه سر دهند بگویم: بروید گم شوید!»

کمیته انضباطی فوتبال پرتغال جرائم دیگری را هم برای گیمارش در نظر گرفته است. آنها از سوی این کمیته، 4017 یورو برای آوردن مواد آتش‌زا به ورزشگاه، 3392 یورو برای پرتاب اشیا به سمت نیمکت پورتو، و 7140 یورو به دلیل از جا کندن و پرتاب کردن صندلی‌ها جریمه شده‌اند و این باشگاه باید این مبالغ را بپردازد. 

8444