کومان سکوتش را درمورد پیشنهاد مربیگری بارسلونا شکست

کومان سکوتش را درمورد پیشنهاد مربیگری بارسلونا شکست

پایگاه خبری فوتبالی- رونالد کومان سرمربی فعلی تیم ملی هلند بعد از انجام مراسم قرعه کشی رقابت های لیگ ملتهای اروپا، در صحبت هایی تائید کرد که سران باشگاه بارسلونا در ماه ژانویه به دنبال به خدمت گرفتنش بوده اند.

به گزارش فوتبالی، کومان بعد از انجام این مراسم قرعه کشی که درشهر آمستردام برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران شرکت کرد و درمورد ابراز تمایل بارسلونا برای به خدمت گرفتن او به این نکته اشاره کرد که در ماه ژانویه نمایندگانی از باشگاه بارسلونا با او تماس گرفتند تا هدایت این تیم را برعهده بگیرد ولی او به این پیشنهاد پاسخ منفی داده. کومان دراین رابطه گفت:«من به پیشنهاد بارسلونا پاسخ منفی دادم. چون به تیم ملی کشورم تعهد دارم.»

در قرارداد کومان با فدراسیون فوتبال هلند بندی قرارداده شده که او می تواند فقط برای در دست گرفتن هدایت بارسلونا، نیمکت مربیگری هلند را ترک کند ولی این بندبلافاصله بعد از اتمام رقابتهای یورو 2020 فعال خواهد شد. این درحالی است که در پایان سوپرکاپ اسپانیا که در کشور عربستان برگزار شد، تعدادی از نمایندگان باشگاه بارسلونا از جمله اریک آبیدال و اسکار گرائو به دوحه قطر سفر کردند تا ژاوی ارناندز را متقاعد کنند تا جانشین ارنستو والورده شود که ژاوی به این پیشنهاد پاسخ منفی داده؛ مدیران بارسا بعد از پاسخ منفی ژاوی با کومان تماس گرفته اند تا ببینند که آیا او حاضر است تا با تیمشان قرارداد ببندد یا خیر که با پاسخ منفی این سرمربی هلندی مواجه شدند.

در نهایت و بعد از ناکامی در به خدمت گرفتن ژاوی و سپس کومان، مدیران بارسلونا به سراغ کیکه ستین رفتند و او را جانشین ارنستو والورده نمودند.

لازم به ذکر است که اریک آبیدال مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا در گفتگو با روزنامه اسپورت هرگونه ارائه پیشنهاد هدایت بارسا به ژاوی را تکذیب کرد و یادآوری کرد که تنها با ژاوی یک تماس ساده گرفته است.

کومان در ادامه در پاسخ به سوالی درمورد نقش فرانکی دی یونگ در بارسلونا گفت:« او در بارسلونا بازیهای زیادی را برگزار خواهد کرد ولی او در بارسا در پستی متفاوت با آژاکس و تیم ملی هلند به کار گرفته می شود.»

6363