چرا دلیخت یوونتوس را به بارسلونا ترجیح داد

چرا دلیخت یوونتوس را به بارسلونا ترجیح داد

پایگاه خبری فوتبالی- متیاس دلیخت ستاره جوان و هلندی دنیای فوتبال در گفتگو با وب سایت هلندی زیگو اسپورت درمورد انتقالش به یوونتوس در بازار تابستانی صحبت کرده است.

به گزارش فوتبالی، درجریان این گفتگو دلیخت اعلام کرده که جا افتادن در یوونتوس برایش سخت بوده ولی او این سختی ها را به جان خریده تا از بازی کردن در کنار مهره های ارزشمندی مثل جورجو کیه لینی و لئوناردو بونوچی درسهای زیادی بیاموزد.

دلیخت در صحبتهایی گفته:« آنها می دانند که همه چیز چگونه است.» این بازیکن 20 ساله در بازار تابستانی با قراردادی 85 میلیون یورویی از آژاکس آمستردام به یوونتوس پیوست و با مصدومیت شدید جورجو کیه لینی و پارگی لیگامنت صلیبی اش در فصل تابستان این فرصت زودتر از حد تصور برایش فراهم شد تا در ترکیب بینکونری به میدان برود.. 

دلیخت در ادامه صحبتهایش گفت:« در یوونتوس حالا نگاه های بیشتری برروی تو متمرکز است و مردم توقعات بیشتری دارند. اینها چیزهایی تازه نسبت به دوران حضورم در آژاکس است. فکر می کنم که از ابتدای ماه نوامبر (اواسط آبان) من در هر بازی عملکرد خوبی داشته ام و خوشحالم که سران باشگاه به من اعتماد کردند. من برای مدت کوتاهی روی نیمکت بودم و دراین رابطه با سرمربی تیم صحبت کردم. بعد برای شانه ام مشکلی پیش آمد و سپس مصدومیت دیگری به وجود آمدم و نتوانستم خوب تمرین کنم.»

 این بازیکن جوان هلندی ادامه داد:« سرمربی تیم خیلی شفاف و صادق با من صحبت می کردو می گفت:"آرامشت را حفظ کن. ما در طول فصل به تو نیاز خواهیم داشت و تو باید در بهترین حالتت باشی. پس هیچ عجله ای نکن. " من به علاوه مجبور بودم تا زبان ایتالیایی را یاد بگیرم. در ابتدا فقط این من و آرون رمزی بودیم که نمی توانستیم ایتالیایی صحبت کنیم. هردویمان انگلیسی حرف می زدیم و درنتیجه زمان زیادی را با هم صرف می کردیم. کیه لینی هم انگلیسی حرف می زند و او به من کمکهای زیادی کرد.اوایل کار سخت بود. وقتی ما دور یک میز می نشستیم وهمه ایتالیایی حرف می زدند...ولی تدریجا با نامزدم کلاسهای زبان ایتالیایی را پشت سرگذاشتیم. »

کار کردن با کیه لینی و بونوچی یکی از دلایل اصلی دلیخت برای انتخاب یوونتوس به عنوان تیم جدیدش بود:«بونوچی و کیه لینی فقط بازیکن هستند  ولی بازیکنانی هستند که در طول 9 سال تمام جامهای ممکن را فتح کرده اند و این مهمترین نکته است. به من گفته می شد:" تو بازیکن بزرگی هستی" ولی فراتر از همه این حرفها می توانی درسهای زیادی از این بازیکنان بگیری. آنها به من گفتند که این فصل به من نیاز زیادی دارند و مهم است که من اینجا در یووه هستم. اینجادر مقایسه با آژاکس باید تمرکز بیشتری برمسائل دفاعی کنی و من مشغول همین کار هستم. لیگ قهرمانان اروپا در مقایسه با لیگ سری آ فیزیکی تر است. من در بازی با لیون توانستم 70 متر را کاور کنم و به دنبال توپ بدوم و فکر می کنم که این به سبک فوتبالی من نزدیک تر است. تابستان گذشته من پیشنهاداتی از پاری سن ژرمن، بارسلونا و یوونتوس داشتم و با بررسی تمام گزینه ها، به این جمع بندی رسیدم که در یوونتوس سریع تر رشد می کنم. آنها سبک مشخصی دارند و می دانستم که با حضور دراینجا می توانم تبدیل به بازیکن کاملتری بشوم.»

6363