سوال روز/ آیا لیگ قهرمانان آسیا لغو می شود؟

سوال روز/ آیا لیگ قهرمانان آسیا لغو می شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- احتمال لغو رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان را باید جدی گرفت.

به گزارش فوتبالی، روزنامه الوطن قطر با اشاره به تعویق تمام دیدارهای هفته سوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نوشت: این احتمال وجود دارد که فصل جاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به صورت کامل لغو شود.

اگر چه هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا واکنشی به این خبر نشان نداده منتهی تا امروز اخبار رسانه‌های عربی درباره لیگ قهرمانان آسیا تا حد زیادی درست بوده و آنها زودتر از رسانه‌های سایر کشورهای آسیایی در جریان اخبار مربوط به این تورنمنت قرار می‌گیرند.

نکته مهم اینکه اگر این خبر صحت داشته باشد، این احتمال وجود دارد که ویروس کرونا برگزاری رقابتهای انتخابی جام جهانی در آسیا را هم منتفی کند به خصوص آنکه شیخ سلمان رئیس AFC در مصاحبه جدیدش اعلام کرده به خاطر سلامت اهالی فوتبال، هر کاری خواهد کرد. طی روزهای گذشته این خبر از هنگ کنگ به ایران مخابره شده که حریف تیم ملی در ایام نوروز، احتمالا برای مسابقه با شاگردان اسکوچیچ به تهران سفر نخواهد کرد.

این وسط باید دید تکلیف لیگهای داخلی کشورهایی که ویروس کرونا به آن راه پیدا کرده چه خواهد شد. اگر چه کشوری مثل چین رقابتهای فوتبال را تعطیل کرده اما در ایران خبری از تعطیلی لیگ نیست و علیرغم اعتراض فراوانی که نسبت به این قضیه شده، مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال فعلا برنامه ای برای تعطیل کردن لیگ ندارند. باید دید فیفا و ای اف سی در این زمینه ورود پیدا خواهند کرد و دستور به تعطیلی لیگهای داخلی خواهند داد یا نه.

1984