پاسخ وزیر ورزش ایتالیا به اتهامات طرفداران اینتر

پاسخ وزیر ورزش ایتالیا به اتهامات طرفداران اینتر

پایگاه خبری فوتبالی – وینچنتزو اسپادافورا، وزیر ورزش ایتالیا گفته ادعای این که تعویق برخی دیدارهای سری آ به دلیل حمایت از برخی تیم‌ها بوده صحت ندارد.

در این هفته قرار بود پنج بازی سری آ به دلیل شیوع ویروس کرونا پشت درهای بسته برگزار شود. اما این پنج دیدار، که بازی یوونتوس – اینتر هم جزو آنها بود به 13 می موکول شد.

این تصمیم با انتقادات گسترده‌ای روبرو شد، به‌ویژه از سوی طرفداران اینتر، چون برنامه اینتر در پایان فصل بسیار فشرده خواهد بود. آنها یک بازی عقب‌افتاده با سمپدوریا هم دارند که مشخص نیست چه زمانی امکان برگزاری آن وجود دارد.

طرفداران افراطی جایگاه شمالی اینتر پلاکارد بزرگی به نزدیکی سازمان لیگ ایتالیا بردند که روی آن نوشته شده بود: «باز هم کالچوپولی اتفاق می‌افتد؟»

آنها بیانیه‌ای در فیس‌بوک هم منتشر کرده و نوشته‌اند که شبح گذشته دوباره سایه افکنده، و مقامات فوتبال ایتالیا قصد دارند از منافع اقتصادی «طرف‌های همیشگی» دفاع کنند.

اسپادافورا گفته است: «در حال حاضر، پذیرفتنی نیست که به این تصمیمات با این دید نگاه شود. ما باید همه منافع شخصی خود را کنار بگذاریم، چه در سیاست و چه در ورزش، و چه مدیران و چه هواداران. در چنین لحظاتی باید اولویت خود را مشخص کنیم، که سلامت عمومی است.»

بیش از هزار نفر در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. در بازی امشب ناپولی و تورینو هم پلاکاردی به ورزشگاه آورده شده بود که روی آن نوشته شده بود: «هیچ رقابتی در تراژدی وجود ندارد. متحد با هم علیه کووید-19.»

8444