احتمال لغو بازیهای لیگ انگلیس به خاطر کرونا

احتمال لغو بازیهای لیگ انگلیس به خاطر کرونا

پایگاه خبری فوتبالی- روزنامه تلگراف در گزارشی به این نکته اشاره کرده که دولت انگلیس درحال برنامه ریزی هایی است تا تمام رویدادهای ورزشی دراین کشور را برای دو ماه به حالت تعلیق دربیاورد.

به گزارش فوتبالی، ویروس کرونا علاوه بر آنکه باعث کشته شدن صدها نفر در سراسر دنیا شده، تاثیرات فراوانی را هم بر بخش های مختلف کشورها گذاشته است و حالا چند روزی است که دنیای ورزش را تحت تاثیر قرار داده و احتمال لغو رویدادهای ورزشی روز به روز بیشتر می شود. در کشور ایتالیا تصمیم به برگزاری برخی بازیها پشت درهای بسته گرفته شده و حالا این احتمال وجود دارد که دولت انگلیس هم موقتا رقابتهای لیگ برتر فوتبال این کشور را به حالت تعلیق دربیاورد.

طبق گزارش منتشره در روزنامه های تلگراف و تایمز، دولت بریتانیا در حال برنامه ریزی است تا تمام رویدادهای ورزشی در این کشور را برای دو ماه و به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا متوقف کند. در حال حاضر این ایده هنوز تائید نشده و همه چیز بستگی به روند رشد تعداد مبتلایان به کرونا در کشور انگلیس و درروزهای آتی دارد. 

درصورتی که دولت انگلیس تصمیم به محدود کردن برخی رویدادها بگیرد، این احتمال وجود دارد که بازیهای لیگ برتر انگلیس پشت درهای بسته و بدون حضور هواداران برگزار شود و حتی طرح تعلیق دوماهه مسابقات فوتبال در انگلیس نیز مطرح شده است.

درقوانین رقابتهای لیگ برتر انگلیس، هیچ تبصره ای برای موارد اورژانسی که طبق آن رقابتها به حالت تعلیق دربیاید، گنجانده نشده است و از همین رو باید توافقاتی میان مقامات باشگاه ها و مسئولان برگزاری این رقابتها حاصل شود. البته حتی تعلیق رقابتهای لیگ برتر انگلیس هم تاثیری بر شرایط تیم صدرنشین جدول نخواهد داشت؛ چرا که لیورپول صدرنشین تنها به 4 برد دیگر نیاز دارد تا قهرمانی اش را قطعی کند.اما در صورتی که این اتفاق بیفتد، تکلیف تیمهایی که به دسته پائین تر سقوط خواهند کرد و درعین حال تیمهایی که سهمیه حضور در رقابتهای فصل بعد اروپایی را به دست خواهند آورد دو ماه دیرتر مشخص خواهد شد. 

نکته جالب توجه اینجاست که لیورپولی ها بعد از 30 سال انتظار و ناکامی در قهرمانی درلیگ برتر، امسال شانس اول فتح این جام هستند؛ اما اینطور به نظر می رسد که دست تقدیر قصد داد تا حتی برای مدت کوتاهی هم که شده این اتفاق را به تعویق بیندازد.

6363