فیفا انتقال قرضی بازیکنان بین باشگاه‌ها را محدود می‌کند

فیفا انتقال قرضی بازیکنان بین باشگاه‌ها را محدود می‌کند

پایگاه خبری فوتبالی – فیفا اعلام کرده که تعداد بازیکنانی که یک باشگاه می‌تواند قرض بدهد یا بگیرد به هشت بازیکن ورودی و هشت بازیکن خروجی محدود خواهد شد.

این خبر بسیار بدی برای بسیاری از باشگاه‌های ایتالیایی است. این باشگاه‌ها ده‌ها بازیکن را قرض داده و قرض گرفته‌اند. همچنین این باشگاه‌ها از قرض گرفتن به همراه بند خرید اجباری استفاده زیادی می‌کنند. دلیل این کار آنها این است که مبلغ پرداختی برای جذب آن بازیکن به سال مالی بعد منتقل شود، و در صورتحساب سال مالی جاری نیاید.

از فصل بعد این تغییرات اعمال خواهد شد، و هر باشگاه می‌تواند حداکثر هشت بازیکن قرض بدهد، و حداکثر هشت بازیکن قرض بگیرد. این سقف از فصل 2022-23 به تنها شش بازیکن ورودی و شش بازیکن خروجی خواهد رسید. 

البته در ابتدا، محدودیت تنها روی انتقال قرضی بازیکنان 22سال به بالا، به باشگاه‌های خارجی یا از باشگاه‌های خارجی خواهد بود، و انتقال قرضی در باشگاه‌های یک کشور چنین محدودیتی نخواهد داشت.

باشگاه چلسی هم از موضوع انتقال قرضی بازیکنان نهایت استفاده را کرده و بازیکنان پرشماری را خریداری کرده و به باشگاه‌های دیگر قرض داده است، که این در پنجره نقل و انتقالاتی بسته این تیم به کارش آمد. آتالانتا هم در حال حاضر 65 بازیکن دارد که به باشگاه‌های دیگر قرض داده است.

البته شورای فیفا هنوز این قانون را تایید نکرده است ولی به احتمال فراوان آن را تایید خواهد کرد.

8444