گردش مالی لیورپول در سال مالی 19-2018 رکورد شکست

گردش مالی لیورپول در سال مالی 19-2018 رکورد شکست

پایگاه خبری فوتبالی – لیورپول در جدیدترین حساب مالی خود اعلام کرده که 42 میلیون پوند سود داشته است. موفقیت آنها در داخل میدان همراه شده با موفقیت در مسائل مالی، و گردش مالی آنها در سال مالی منتهی به می 2019 هم به 533 میلیون پوند رسیده که رکوردی در نوع خود محسوب می‌شود.

یکی از دلایل این سود مالی این است که آنها فصل گذشته در لیگ برتر دوم شدند، و قراردادی با مبلغ بالا بر سر حق پخش حضورشان در لیگ قهرمانان اروپا امضا کردند. آنها همچنین قراردادهای تجاری متعددی بسته‌اند.

باشگاه در این سال مالی، سرمایه‌گذاری قابل توجهی روی بازیکنان انجام داده است. آنها 223 میلیون پوند دادند و آلیسون بکر، نبی کیتا، فابینیو، و ژردان شکیری را در این بازه زمانی خریدند. لیورپول همچنین با 11 بازیکنش قراردادهای بلندمدت امضا کرد، از جمله محمد صلاح، سادیو مانه، روبرتو فیرمینو، و جوردن هندرسون.

لیورپول همچنین توانست مرکز تمرینی 50 میلیون پوندی خود در کرکبی را جلوتر از زمان مقرر راه بیندازد. به این ترتیب یورگن کلوپ و شاگردانش توانستند برای تمرینات پیش‌فصل به این مرکز بروند.

درآمد لیورپول از حق پخش تلویزیونی از 41 میلیون پوند به 261 میلیون پوند رسید، درآمد تجاری آنها از 34 میلیون پوند به 188 میلیون پوند افزایش یافت، و درآمد از روز بازی‌ها هم از 3.5 میلیون پوند به 84 میلیون پوند رسید.

8444