احتمال لغو المپیک توکیو درپی شیوع کرونا

احتمال لغو المپیک توکیو درپی شیوع کرونا

پایگاه خبری فوتبالی- یک مقام کمیته بین المللی المپیک روز چهارشنبه احتمال لغو بازی های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش فوتبالی، تارنمای یی سی چین به نقل از دیک پراود از اعضای کمیته بین المللی المپیک آورده است که لغو این بازی ها منتفی نیست.

او خاطر نشان کرد که اگر ویروس کرونا همه گیر شده و شیوع آن باز هم گسترده تر شود ، این احتمال که بازی های المپیک و پارالمپیک در ژاپن لغو شود ، وجود دارد.

وی تصریح کرد که اگر تا پایان ماه می ویروس کرونا تحت کنترل قرار نگرفته و به طور کامل مهار نشود، به احتمال قریب به یقین رقابت ها برگزار نخواهد شد.

علی رغم این اظهارات ، یوشیهیدا سوگا سخنگوی ارشد کابینه ژاپن می گوید که کمیته بین المللی المپیک و کمیته های تشکیلات و سازماندهی المپیک توکیو با یکدیگر در حال همکاری هستند و مسابقات به رغم شیوع کرونا برگزار می شود.

 کمیته برگزاری بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو چندی قبل از اختصاص یک بودجه ۱۲ میلیارد دلاری برای برگزاری رویدادهای المپیکی و پارالمپیکی در ژاپن خبر داد.

۹ شهر و ۴۲ ورزشگاه ژاپن میزبان این بازی ها خواهد بود. ضمن آنکه  کار ساخت ورزشگاه ملی توکیو ویژه برگزاری مراسم گشایش و پایانی رقابت های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به پایان رسیده است.

 برای ساخت این ورزشگاه که برای بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ میلادی مورد استفاده خواهد بود، یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار هزینه شده است.

المپیک توکیو بر اساس برنامه ریزی اعلام شده از ۲۴ جولای تا ۹ اوت سال ۲۰۲۰ (۳ تا ۱۹ مرداد ۱۳۹۹) برگزار می شود. نزدیک به ۱۱ هزار ورزشکار در المپیک و ۴ هزار و ۴۰۰ نفر در پارالمپیک شرکت می کنند.