انتقاد پیکه از مدیران بارسا : درسالهای اخیر، نتایج، باشگاه را زنده داشته

انتقاد پیکه از مدیران بارسا : درسالهای اخیر، نتایج، باشگاه را زنده داشته

پایگاه خبری فوتبالی- جرارد پیکه مدافع باتجربه بارسلونا در کنفرانسی خبری قبل از مصاف تیمش با ناپولی شرکت کرد

به گزارش فوتبالی، پیکه در جریان این کنفرانس خبری درمورد مسائل مختلفی، از جمله جنجال ایجاد شده در شبکه های اجتماعی و توضیحات رئیس باشگاه کاتالان دراین رابطه اظهار نظر کرد. دراینجا می توانید گزیده ای از صحبتهای پیکه را مطالعه کنید:

*رویارویی با ناپولی بعد از سپری کردن روزهای سخت:

ما سعی می کنیم که کار خودمان را انجام دهیم و نکته مهم دراین باشگاه، نتایج هستند که در سالهای اخیر باشگاه را زنده و سرپا نگه داشته اند. می دانستیم که چه مسئولیتی بردوش ماست. می دانیم که اگر به نتایج مطلوبی نرسیم، اوضاع در آرامش نخواهد ماند ولی این بازی، بازی بسیار مهمی برای ماست و به همین خاطر نمی توانیم به هیچ چیز دیگری فکر کنیم. باید تمرکزمان را حفظ کنیم و از نقاط قوت حریف مطلع باشیم. این هفته هفته بسیار مهمی است.

*فاکتورهای روحیه بخش به بارسا در آستانه مصاف با ناپولی:

این اولین باری است که برای یک بازی رسمی، به این ورزشگاه تاریخی می رویم. اوضاع متفاوتی است. وقتی که فوتبالیست هستی، دوست داری اتفاقات تازه ای را امتحان کنی. ناپولی در بازیهای اخیر خیلی بهتر شده. آنها فصل را خوب شروع نکرده بودند ولی کار سختی خواهیم داشت. آنها لیورپول و یوونتوس را برده اند و باید هوشیار باشیم که به مشکل برنخوریم

*صحبتهای اخیر مسی که گفته بارسا با سطح فعلی نمی تواندقهرمان اروپا شود:

سالهای قبل ما در شرایطی به این مرحله گام می گذاشتیم که یکی از مدعیان قهرمانی بودیم ولی درنهایت جام را مال خود نکردیم. شایدحالا که مدعی نیستیم، بتوانیم شانس بهتری داشته باشیم. مهم این است که گام به گام پیش برویم. گام اول مصاف با ناپولی است. باید از این مرحله به دور بعد برویم. درسالهای اخیر، مثالهای متعددی را شاهد بودیم که شاید در این مرحله پرتوان باشی ولی ناگهان اکسیژن کم میاوری. 

*توضیحات بارتومئو درمورد جنجال اخیر شبکه های اجتماعی:

برایم فرقی نداشت. اینکه ناراحت شده باشم یا نه. داستان شبکه های اجتماعی ماجرایی غیرقابل کنترل است. هرکسی هرچه دلش بخواهد، می گوید. آنطور که به نظرم رسید، بارتومئو در جریان ماجرا نبود چون در جلسه ای که با ما داشت حسابی کلافه و بهم ریخته به نظر می رسید. ولی این خبر منتشر شده و مشکل حل شده است. هرچیزی که مربوط به توپ و فوتبال نباشد، در بازی فردا و در آینده به ما آسیب خواهد رساند. ما هرگز چیزی را فراموش نمی کنیم. اینها ضرباتی کاری به تاریخچه باشگاه و کارنامه ورزشی ماست ولی من براین باورم که از شکستهای بزرگ هم می توان درس گرفت و به آینده نگاه کرد. باید از هر اتفاقی درس بگیریم.

*نیاز بارسلونابه آرامش

فکر می کنم که به این ماجرا بیش از حد پرداخته شده. ما تمرکزمان را بروی کارهایی که قرار می دهیم که بتوانیم آنها را کنترل کنیم و در زمین مسابقه رخ دهد. بقیه اینها سر و صدا و جنجال هستند که وقتی ضعیف باشی به سراغت می آیند. این هم بخشی از فوتبال است. می دانیم که چه مسئولیتی روی دوش ماست؛ چون اینها حاشیه هستند. مردم می خواهند برد بارسا را ببینند و تاجایی که دست ماست تمام توانمان را به کار خواهیم گرتف

*انگیزه های بالای مسی

من فرصت نکردم که با مسی درمورد بازی در ناپل صحبت کنم. فکر کنم او خوشحال است که در ورزشگاه جدیدی به میدان می رود ولی مهمترین نکته صعود به دور بعد است. ورزشگاه ناپل ورزشگاهی تاریخی است ولی اگر نتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم، هیچ کسی راضی نخواهد بود

*مارادونا یا مسی؟

همه حرفها دراین باره گفته شده. مارادونا یک بازیکن بی نظیر در تاریخ دنیای فوتبال است که کارهای بزرگی در تاریخ این ورزش انجام داده و با حضور در بارسا و ناپولی برای همیشه نامش را درتاریخ ثبت کرده ولی اگر از من بخواهید بین دیگو و لئو یکی را انتخاب کنم، از آنجا که سالها در کنار مسی بوده ام، ثبات و جادوی روزانه فوتبال او را انتخاب می کنم.

*احتمال انتقال مسی به ناپولی

او مالک آینده اش است. من که دوست دارم در بارسلونا بازنشسته شوم

*گفتی که نتایج باشگاه را حفظ کرده

من نمی خواهم بگویم که باشگاه خوب مدیریت می شود یا نه؛ این را باید سهامداران باشگاه بگویند. من اطلاعاتی ندارم که آیا مدیریت باشگاه خوب است یا نه. چون واقعیت یک چیز است و چیزی که در رسانه ها منتشر می شود چیزی دیگر.ولی مشخ است که اگر نتایج خوب نباشند، سروصداها زیاد می شوند.

6363