گتوزو: چند سالی است که ستین را زیر ذره بین دارم

گتوزو: چند سالی است که ستین را زیر ذره بین دارم

پایگاه خبری فوتبالی- جنارو گتوزو سرمربی ایتالیایی باشگاه ناپولی در آستانه مصاف تیمش با بارسلونا در دور رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در کنفرانسی خبری شرکت کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

به گزارش فوتبالی، گتوزو در بخشی از صحبتهایش به تمجید از ستین پرداخت و گفت:« از زمانی که ستین هدایت بارسلونا را در دست گرفته، این تیم دوباره می تواند در عرض 6 ثانیه توپ را مال خود کند و در زمان حضور والورده این زمان 10 ثانیه شده بود. باید حسابی مراقب باشیم.»

این سرمربی جوان ایتالیایی درمورد مصاف سه شنبه شب شاگردانش مقابل بارسلونا گفت:« می خواهم شاگردانم در این بازی سرشان را بالا بگیرند و نگران نباشند. باید زنده بود و به حریف احترام گذاشت و تا آخرین لحظه بازی کرد. بارسلونا فقط مسی نیست؛ اگرچه که مسی بازیکن بسیار بزرگی است و سالهاست که از هر حیث بهترین است.. او الگوی خوبی برای کودکان است و همیشه حتی در حرف زدنش هم فوق العاده بوده. در سالهای اخیر او ریشهایش را بلند کرده که این هم وجهه تازه اوست ولی در زمین مدتهاست که کارهای دوراز تصوری انجام می دهد که قبلا فقط در پلی استیشن شاهدش بودیم. من به تمام فداکاری هایی که به عنوان سرمربی، برای رسیدن به این بازی انجام دادم فکر کرده ام... در کرتا، سیون، پالرمو و پیزا سختی های زیادی کشیدم. حالا این فرصت برای من و دستیارانم فراهم شده که مقابل بارسلونا قرار بگیریم.»

گتوزو خاطره ای خاص از رویارویی با بارسلونا در ذهن داشت که آن را بازگو کرد:« یادم می آید که زمانی که مقابل بارسلونا بازی می کردیم، آنها جوری بازی می کردند که انگار از سیاره دیگری آمده اند و حسابی تو به فکر فرو می رفتی که اینها چطور بازی می کنند؟ همیشه برگهای برنده ای برای رو کردن داشتند.»

گتوزو در مقایسه میان مسی و مارادونا گفت:«  مارادونا خدای فوتبال است ولی من هرگز از نزدیک او را ندیده ام اما می دانم که چه بازیکنی بوده.. قطعا شانس دیدن یک اسطوره بزرگ را نداشته ام.»

پرسش بعدی درمورد برنامه های گتوزو برای مهار مسی بوده:« راستش هنوز برنامه ای ندارم. ما نباید مرتکب حتی یک اشتباه شویم؛ بارسلونا فقط مسی نیست. فکر کردن به مهار مسی به صورت یک به یک، بی معناست. بارسلونا تیم بزرگی است.»

سرمربی ناپولی درمورد سرمربی فعلی بارسلونا گفت:« من واقعا از ستین خوشم می آید. از زمانی که او هدایت لاس پالماس را در دست داشت، او را زیرنظر داشتم. دیدگاه مدرن و خوبی به فوتبال دارد و تیمش با پاسکاری بازی می کند ودرعین حال سیستم دفاعی خوبی هم دارد. ستین سرمربی بزرگی است.»

گتوزو در واکنش به سوالی درمورد باختهای بارسلونا مقابل رم و لیورپول در سالهای اخیر لیگ قهرمانان اروپا گفت:« مشکلاتی که درگذشته برای بارسلونا رخ داده، در حد یک قلقلک بوده. اگر بخواهم نام بازیکنانی که فردا در زمین چمن هستند را بخوانم، می بینم که اینها بازیکنانی هستند که همه افتخارات ممکن را فتح کرده اند. باید این بازی را درحکم بازی مرگ و زندگی ببینیم تا بتوانیم به نتیجه خوبی برسیم. بارسلونا حالا مثل بارسای دوسال پیش است. می خواهد پاسکاری کند و سریعا توپ را بازیابی می کند. آنها با 11 مرد بازی می کنند ودروازه بانشان هم درتیم اصلی به حساب می آید. پس تحت فشار گذاشتنشان کار سختی خواهد بود. آنها همیشه در زمین برتری نفری دارند و این حیرت آور است.»

سوال بعدی درمورد غایبان و مشکلات بارسا در خط دفاعی بود. گتوزو در پاسخ به این سوال گفت:« بله ولی آنها هنوز چیزهایی بیشتر از ما دارند. حالا خواهیم دید. در فوتبال هیچ چیز مشخص نیست. همیشه تیم مدعی پیروز نمی شود ولی ما باید خیلی خوب برای این بازی خودمان را آماده کنیم.» و در پاسخ به این سوال که آیا ناپولی می تواند قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود یا خیر، خندید و گفت:« هرگز نگو هرگز.»

6363