حاشیه جدید انتخابات فدراسیون؛ حضور غیرقانونی استیلی؟

حاشیه جدید انتخابات فدراسیون؛ حضور غیرقانونی استیلی؟

پایگاه خبری فوتبالی- بخشهای مهم گزارش روزنامه فرهیختگان درباره حاشیه جدید انتخابات فدراسیون فوتبال را برایتان انتخاب کردیم:

  • در ترکیب مجمع فدراسیون فوتبال با صراحت در اساسنامه فدراسیون فوتبال قید شده که نماینده مربیان باید نماینده کانون یا اتحادیه رسمی مربیان باشد. در ادامه این بند چنین توضیح داده شده که تا زمان تشکیل این اتحادیه، سرمربی ایرانی تیم ملی فوتبال بزرگسالان، در صورتی که ایرانی نباشد، سرمربی ایرانی تیم ملی فوتبال المپیک در مجمع حاضر می‌شود و نکته قابل‌توجه اینکه کانون مربیان از تاریخ 1380 به ثبت رسیده، اما در مجامع انتخاباتی از حضور نماینده کانون خبری نیست و با توجه به حضور مربیان خارجی در راس تیم ملی بزرگسالان، حداقل در 3 دوره اخیر مربیان ایرانی تیم‌های امید یعنی منصوریان، خاکپور و استیلی به‌ عنوان نمایندگان مربیان در مجامع انتخاباتی شرکت کرده‌اند و این ابهام وجود دارد که چرا این اتفاق طی سال‌های گذشته رخ داده است. با این حال، علاوه‌ بر این مساله، انتخاب استیلی به‌ عنوان نماینده مربیان یک ابهام دیگر هم دارد. 
  • حمید استیلی بعد از پایان رقابت‌های مقدماتی المپیک 2020، دیگر سرمربی امیدها محسوب نمی‌شد، چراکه کار این تیم به اتمام رسید. جالب اینکه حتی شنیده می‌شود بعد از فرهاد مجیدی که قراردادش را با تیم ملی امید به ثبت رساند، استیلی با این تیم قراردادی به‌طور رسمی ثبت نکرده و حتی کپی آن نیز برای پرداختی‌ها به امور مالی فدراسیون فوتبال هم ارائه نشده است. هرچند اگر استیلی قراردادی هم داشت، با حذف تیم ملی امید از مقدماتی المپیک 2020، این قرارداد پایان‌یافته تلقی شده و مطمئنا نمی‌توان از مربی‌ای که قراردادی ندارد، به‌ عنوان نماینده مربیان در مجمع انتخاباتی نام برد یا او را برای این سمت انتخاب کرده و در نظر گرفت، این درحالی است که باید نماینده کانون به‌ عنوان نماینده قانونی در مجمع انتخاباتی شرکت کند. 
  • بیژن ذوالفقارنسب، مدیر کانون مربیان است و می‌گوید که قانون در این خصوص رعایت نشده است. وی در این خصوص گفت: «کاری ندارم چه کسی به‌ عنوان نماینده مربیان در این مجمع شرکت می‌کند، اما قرار بود بنده به‌ عنوان نماینده مربیان در این مجمع شرکت کنم و غیر از این هم نبود، اما در رسانه‌ها دیدم که نام استیلی مطرح شده است. به صورت قانونی باید نماینده کانون مربیان فوتبال ایران در انتخابات حاضر باشد، اما الان 3 دوره است که نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد و چطور عمل می‌کنند که نماینده کانون در انتخابات حضور ندارد و به جای آن سرمربیان تیم امید در مجمع حاضر می‌شوند.
  •  یکی از کاندیداهای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال که توانسته 10 امضا از اعضای مجمع بگیرد و از خوان اول برای رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون عبور کند، ممکن است دچار مشکل شود، چراکه یکی از فرم‌های امضاشده‌اش مربوط به حمید استیلی است! اگر دو اصل بالا یعنی اتمام قرارداد استیلی با تیم امید و حضور مربی تیم امید در مجمع انتخاباتی به جای نماینده کانون را در نظر بگیریم، طبق قانون این امضا باطل می‌شود و همین موضوع کاندیدای موردنظر را برای احراز صلاحیت اولیه با دردسر مواجه خواهد کرد. باید دید مراجع قانونی و کمیته‌ای که صلاحیت کاندیداها را احراز می‌کنند، چه واکنشی به این ماجرا نشان خواهند داد.


    1984