کاوانی، اولین بازیکن 200 گله تاریخ پاری سن ژرمن شد

کاوانی، اولین بازیکن 200 گله تاریخ پاری سن ژرمن شد

پایگاه خبری فوتبالی- ادینسون کاوانی ستاره اروگوئه ای باشگاه پاری سن ژرمن با گلزنی در بازی با بوردو، اولین بازیکن تاریخ این باشگاه لقب گرفت که به مرز 200 گل رسیده است.

به گزارش فوتبالی، کاوانی 33 ساله در بازی تیمش مقابل بوردو برای تیمش گلزنی کرد و این گل در دویست و نود و هشتمین بازی او برای تیم پاریسی از راه رسید.

کاوانی که در طول دوران حضورش در ناپولی در 138 بازی،  104 گل برای این باشگاه ایتالیایی زده بود، قبل از آن در 50 بازی برای پالرمو به 37 گل رسیده بود و مجموعا در 116 بازی ملی برای اروگوئه هم 50 گل برای تیم ملی کشورش زده. او در سال 2013 از ناپولی به پاری سن ژرمن منتقل شد و درطول این سالها، یکی از گلزنان برتر این تیم بود.

کاوانی در تمام فصول حضورش در پاریس به جز یک فصل، با این تیم قهرمان لیگ یک شده و برای چند فصل هم عنوان آقای گلی این رقابتها را مال خود کرده بود. در بازارزمستانی صحبتهای زیادی درمورد احتمال جدایی کاوانی از تیم پاریسی به گوش می رسید ولی او در نهایت دراین تیم ماند و به نظر می رسد که تابستان تیم پاری سن ژرمن را ترک خواهد کرد.

کاوانی که در بسیاری از بازیهای این فصل تیمش به دلیل مصدومیت غایب بود، در بازی امشب پاریسی ها مقابل بوردو برای تیمش گلزنی کرد که این چهارمین گلش در فصل 20-2019 به حساب می آید و دومین گل او در سه بازی اخیرش بعد از رهایی از بند مصدومیت است.

حالا کاوانی با گلی که در بازی با بوردو به ثمر رساند تعداد گلهایش برای این تیم را به عدد 200 رساند وبرترین گلزن تاریخ باشگاه پاریسی است؛ بعد از او نام زلاتان ایبراهیموویچ دیده می شود که 156 گل در 189 بازی برای باشگاه پاریسی زده و پس از او هم نام پائولتا با 109 گل دیده می شود. از بین هم تیمی های فعلی کاوانی، کیلیان امباپه در 116 بازی، 84 گل برای تیم پاریسی زده و نیمار هم در 77 مسابقه با پیراهن پی.اس.جی به 67 گل رسیده است.

6363