الگری: بارسای پپ؟ می خواستیم از چیزی تقلید کنیم که وجود نداشت

الگری: بارسای پپ؟ می خواستیم از چیزی تقلید کنیم که وجود نداشت

پایگاه خبری فوتبالی- ماسیمیلیانو الگری سرمربی سابق یوونتوس در گفتگو با روزنامه اکیپ فرانسه صحبتهای جالب توجهی را برزبان آورده.

به گزارش فوتبالی، این گفتگو به بهانه فروش کتاب جدید الگری به نام «قهرمانی ساده است» انجام شده. الگری که بعد از ترک یووه در تابستان گذشته همچنان بیکار است، در جریان این گفتگو اعلام کرده که انگیزه های زیادی دارد تا در فصل آینده به دنیای مربیگری بازگردد و به آنالیز یکی از سرسخت ترین تیمهایی که در طول دوران مربیگری اش با آن روبرو شده پرداخته است: بارسلونای گواردیولا

الگری دراین رابطه گفته:« آن بارسلونا تکرار ناپذیر است. فوتبال بارسلونای گواردیولا، طبیعی نبود. » الگری در طول دوران حضور پپ گواردیولا روی نیمکت مربیگری بارسلونا، 4 بار با این تیم روبرو شد که در آن زمان هدایت میلان را برعهده داشت. الگری با یادآوری آن روزها گفته:« ما می خواستیم از چیزی کپی برداری کنیم که وجود خارجی نداشت. بارسلونا مسی را داشت؛ بازیکنی که می تواند هشت بازیکن حریف را دریبل بزند.» و در ادامه به تمجید از نقش پپ گواردیولا در پیاده سازی سیستم بازی خاصی درتیم کاتالان پرداخت و گفت:« بارسلونا با پپ معمولا بدون مهاجم بازی می کرد و هرگز تیمی اینگونه بازی نکرده است؛ ولی او توانست در بایرن تیمش را با سیستمی تطبیق دهد که در آن جایگاه مهاجم تیم جایگاه خاصی بود. او با درنظر داشتن DNA باشگاه بایرن این کار را انجام داد.»

الگری در ادامه به تمجید از کریس رونالدو، یکی از برترین بازیکنان دنیای فوتبال پرداخت و گفت:« کریس رونالدو الگوی حیرت آوری در عرصه جهانی است. او پنج بار توپ طلا را برده و پنج بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده و پول زیادی دارد. اما چه چیزی به او انگیزه می دهد؟ تعریف و تعیین چالشهای جدید. تفاوت میان برد و باخت، این است که برای بردن باید فداکاری کرد و توانست به تلاش ادامه داد.»

او با اشاره به رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان اروپا گفت:« به نظرم کورس قهرمانی در بین تیمهای زیادی در جریان است. امسال مثل سه سال پیش نیست که تیمی مثل رئال مادرید سلطه بارز و مشخصی بر جریان رقابتها داشته باشد. این احتمال وجود دارد که تعدادی از تیمهای بزرگ در همین مرحله یک هشتم پایانی حذف شوند. باید ببینیم که چه تیمهایی به مرحله یک چهارم پایانی می رسند و به نظرم هیچ تیمی مدعی قهرمانی نیست.»

 

 6363