وکیل فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس: دفاعیات مان را تا ۲۶ فوریه به فیفا ارائه می‌دهیم

وکیل فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس: دفاعیات مان را تا ۲۶ فوریه به فیفا ارائه می‌دهیم

پایگاه خبری فوتبالی- رضا شاه منصوری گفت: ابتدا مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال شکایت کرد و ما هم تا چهارشنبه هفته آینده دفاعیات مان را ابراز می‌کنیم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا شاه منصوری درباره اینکه آیا فدراسیون فوتبال ایران ابتدا از مارک ویلموتس به فیفا شکایت کرده یا اینکه پیش از فدراسیون، این مربی بلژیکی چنین کاری انجام داده است، بیان کرد: مارک ویلموتس ۱۵ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آبان) و پس از بازی با عراق، رابطه قراردادی اش با ایران را قطع کرد و رفت. فدراسیون فوتبال بار‌ها طبق نامه نگاری‌هایی که با ویلموتس انجام داد از او خواست به قرارداد بازگردد و این قرارداد را ادامه بدهد. برهمین اساس این موضوع دیگر جلو نرفت، اما مطابق این نامه نگاری‌ها ویلموتس اقدام به طرح دعوا علیه فدراسیون فوتبال در فیفا کرد. در واقع می‌توان گفت اولین گام برای این دعوای حقوقی را ویلموتس برداشت.

او درباره آخرین وضعیت این پرونده گفت: پس از اینکه پرونده مارک ویلموتس در مرجع قضائی فیفا مشغول رسیدگی شد، موضوع مورد طرح به انضمام دفاعیات وکلای او برای فدراسیون فوتبال کشورمان ارسال شد و برهمین اساس تا ۲۶ فوریه (۷ اسفند) مهلتی را برای ما قائل شدند تا درباره ادعای آن‌ها پاسخ بدهیم.

وکیل فدراسیون فوتبال ادامه داد: ما هم اکنون خود را مهیای دفاع می‌کنیم و انشالله تا چهارشنبه هفته آتی دفاعیات خود را ابراز خواهیم کرد.

او درباره زمان برگزاری جلسه رکن قضائی فیفا برای رسیدگی به این پرونده بیان کرد: طبق ارکان قضائی فیفا و فدراسیون‌های تابعه اصل بر برگزار نشدن جلسه است مگر اینکه مقام رسیدگی کننده طبق نیاز تشخیص بدهد از طرفین برای حضور در جلسه دعوت کند. می‌دانید هر پرونده داخلی یا بین المللی در ورزش نیازمند پیگیری و دانش خاصی است و بحث حقوق ورزشی هم بسیار پیچیده و مدرن است. ما با تشکیل تیمی قوی کارمان را شروع کرده ایم. من و علی ملیح زاده که عضو سابق کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال است و اکنون در اسپانیا حضور دارد این پرونده را پیگیری می‌کنیم. از طرفی لودویک دویشت که هشت سال معاون PSD (کمیته حل اختلاف فیفا) بوده است هم با ما است. این تیم را جمع کرده و با مشارکت و خرد جمعی پرونده ویلموتس را پیگیری می‌کنیم. انشالله به نتیجه مطلوب هم برسیم.

عضو کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره محکومیت باشگاه سایپا به بسته شدن ۲ پنجره نقل و انتقالاتی به دلیل فسخ قرارداد محمد صادق بارانی با شاهین بوشهر گفت: ما در نیم فصل پرونده فسخ قرارداد یک طرفه پنج بازیکن به نام‌های حسن جعفری، میلاد سرلک، مهدی ترکمان، امیر ارسلان مطهری و محمد صادق بارانی را بررسی کردیم. در این پرونده باشگاه‌های مبداء به دلیل فسخ غیرموجه اقدام به طرح دعوی کردند. روز گذشته ۲ رای ابلاغ شد که روی سایت فدراسیون آمد. برهمین اساس باشگاه سایپا به دلیل هم پوشانی قرارداد بارانی به بسته شدن ۲ پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد و خود بازیکن هم چهار ماه محروم شد. از طرفی فسخ قرارداد یک طرفه مطهری با ذوب آهن را موجه تشخیص دادیم و کمیته تعیین وضعیت رابطه قراردادی او با استقلال را قانونی شناخت.

4344