عراق از بیم کرونا خواهان تغییر میزبانی تیم ملی هنگ کنگ شد

عراق از بیم کرونا خواهان تغییر میزبانی تیم ملی هنگ کنگ شد

پایگاه خبری فوتبالی- به دلیل انتشار ویروس کرونا در جنوب شرق آسیا، فدراسیون فوتبال عراق خواهان تغییر زمین بازی خود با تیم ملی هنگ کنگ به عنوان میزبان در چارچوب رقابت های انتخاباتی جام جهانی قطر و مقدماتی ملت های آسیا شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، مسئول فدراسیون فوتبال عراق در اظهاراتی خبری امروز پنجشنبه گفت که این فدراسیون برای حفاظت از بازیکنان تیم ملی کشورش در برابر ویروس کرونا، نامه ای رسمی به فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» ارسال می کند و خواهان تغییر زمین بازی تیم میزبان می شود.

«احمد عباس» افزوده است که هنگ کنگ از جمله کشورهایی است که فیفا برپایی رقابت های فوتبال را در ورزشگاه های آن تا اطلاع بعدی به سبب انتشار ویروس کرونا در جنوب شرق آسیا ممنوع کرده است.

فیفا دیروز چهارشنبه ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) احمد عباس را به عنوان مسوول اداره فدراسیون فوتبال عراق تا برگزاری انتخابات زودهنگام این فدراسیون در شش ماه آینده برگزید.

اعضای فدراسیون فوتبال عراق به دنبال پاره ای اختلاف های قانونی و اداری اخیرا به صورت دسته جمعی استعفا کردند و فدراسیون بین المللی فیفا با دخالت در این قضیه، احمد عباس را به عنوان مسوول موقت اداره این فدراسیون برای مدت شش ماهه معرفی کرد.

این اختلاف ها در حالی اتفاق افتاده که تیم های ملی فوتبال عراق در رده های سنی مختلف درگیر رقابت های رسمی هستند.

تیم ملی بزرگسالان این کشور در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر و مقدماتی ملت های آسیا ۲۰۲۳ چین در ۳۱ مارس (۱۲ فروردین ۹۹) در برابر میزبان خود هنگ کنگ بازی خواهد کرد.

عراق برای این بازی اهمیت ویژه ای قائل است زیرا در صورت کسب سه امتیاز آن صدرنشین گروه خواهد شد و بعد از آن در برابر حریف قدرتمند خود تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران بازی خواهد کرد.

تیم ملی عراق در بازی رفت که در زمین خارجی در «امان» پایتخت اردن میزبان بود، توانست با نتیجه ۲ بر یک ایران را شکست دهد.

گروه سوم شامل تیم های ایران، عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج است که اکنون عراق با ۵ بازی و ۱۱ امتیاز صدرنشین، بحرین با ۵ بازی و ۹ امتیاز در رده دوم و ایران با ۴ بازی (یک بازی کمتر) و شش امتیاز در رده سوم جدول قرار دارند.

بنا بر پیشنهاد کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین که با حضور ۲۴ تیم برگزار می‌شود، ادغام شده و به این ترتیب دو دور اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ نیز به عنوان بخشی از مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ محسوب شده است.

 انتشار ویروس کرونا در جنوب شرق آسیا، پیش از این نیز بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتبال عراق و ویتنام که قرار بود ۲۹ مارس (۱۰ فروردین ماه ۹۹) برگزار شود را لغو کرد.

فدراسیون فوتبال عراق در حال رایزنی با اردن برای انجام یک بازی دوستانه بین دو کشور در ۲۶ مارس (۷ فروردین ۹۸) است.

عراق، دوحه پایتخت قطر را به عنوان محل بازی دوستانه بین دو تیم پیشنهاد کرده و در انتظار اعلام موافقت تیم ملی فوتبال اردن است.

4344