رسمی؛ مهاجم دانمارکی لگانس به بارسلونا پیوست

رسمی؛ مهاجم دانمارکی لگانس به بارسلونا پیوست

پایگاه خبری فوتبالی - بارسلونا با پرداخت 18 میلیون یورو ، مارتین برایتویت مهاجم 28 ساله دانمارکی را از باشگاه لگانس خرید.

به گزارش فوتبالی، این مهاجم تا سال 2024 با بارسلونا قرارداد بست و رقم فسخ قراردادش 300 میلیون یورو خواهد بود. برایتویت که در روز 5 ژوئن 1991 در شهر اسبیرگ در دانمارک متولد شده، یک مهاجم سختکوش و خستپی ناپذیر است که پس از درخشش در سال اولش در لگانس به بارسا ملحق شد. این بازیکن فوتبالش را در آکادمی سدینگ گولداگر آغاز کرد که بعد از آن به بزرگترین تیم شهرش یعنی اسبیرگ اف بی ملحق شد. او چهار سال بعد راهی تیم تولوز فرانسه شد. این بازیکن در لیگ فرانسه 35 گل به ثمر رساند و بعد از آن به تیم میدلزبورو ملحق شد و با این تیم به قهرمانی لیگ دسته یک انگلیس رسید.

برایتویت پس از ثبت چهار گل در میدلزبورو به فرانسه برگشت تا به بوردو ملحق شود و پس از ثبت چهار گل در این تیم راهی لیگ اروپا شد. برایتویت پس از بازگشت به میدلزبورو در فصل 19-2018 در نقل و انتقالات زمستانی راهی لگانس شد که به بقای این تیم در لالیگا کمک کرد. او در مقابل رئال مادرید، بارسلونا، رایو وایکانو، والنسیا و سویا گلزنی کرد.

برایتویت در تیم ملی دانمارک نیز در جام جهانی 2018 روسیه حضور داشت. این مهاجم قابلیت حضور در همه پست های خط حمله را دارد.