تاتنهام 0-1 لایپزیش؛ جوانی که مچ مورینیو را خواباند

تاتنهام 0-1 لایپزیش؛ جوانی که مچ مورینیو را خواباند

پایگاه خبری فوتبالی- تیم لایپزیش موفق شد تا در دیدار رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه 0-1 در خانه تاتنهام به پیروزی برسد تا توانایی های ناگلزمن، سرمربی جوان این تیم بار دیگر و این بار درمقابل مرد بزرگی مثل مورینیو به اثبات برسد.

به گزارش فوتبالی، لایپزیش با شایستگی تمام به این برد دست یافت. تک گل این بازی در دقیقه 58 از روی نقطه پنالتی و توسط تیمو ورنر به ثمر رسید.

غیبت مهره های کلیدی و اساسی تیم مورینیو در این بازی کاملا محسوس بود و در نبود ستاره های سرنوشت ساز تاتنهام، بازیکنان لایپزیش به خوبی کنترل بازی را در دست گرفته بودند و به ویژه در نیمه اول خیلی خوب کار کردند.

تیم میهمان بازی را بهتر آغاز کرد و چیزی نمانده بود که در همان دقیقه دوم بازی به گل برسد اما ضربه آنخلینو به تیر دروازه تاتنهام برخورد کرد. در نیمه اول در مجموع این بازیکنان لایپزیش بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند و صاحب یکی دو موقعیت خوب دیگر هم شدند اما در نهایت این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم مسابقه بود که لایپزیش با گلزنی از روی نقطه پنالتی از حریف پیش افتادند. این گل در دقیقه 58 و توسط تیم ورنر به ثمر رسیدو بعد از آن، لایپزیشی ها با توجه به برتری شان نسبت به تیم میزبان، با آرامش بیشتری کار را دنبال کردند و توپ و میدان بیشتر در اختیار تاتنهام بود؛ ولی شاگردان مورینیو در زدن ضربات نهایی کم می آوردند و تنها شوت درچارچوب این تیم توسط لوسلسو زده شد که خطرناک ترین موقعیت تاتنهام در این بازی بود.

بعد از این گل بازیکنان تاتنهام پیش کشیدند اما در دقیقه 62 این لایپزیش بود که می توانست به گل دوم برسد ولی ضربه پاتریک شیک به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ادامه بازیکنان تاتنهام بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند و می توانستند در دقیقه 73 به گل تساوی برسند اما واکنش عالی گولاچی روی ضربه لوسلسو، دروازه لایپزیش را بسته نگه داشت.

تلاش بازیکنان میزبان برای زدن گل تساوی تا دقایق پایانی ادامه داشت اما در نهایت لایپزیش توانست به یک پیروزی باارزش از این دیدار خارج از خانه دست پیدا کند.بدین ترتیب، لایپزیش تیم دوم جدول بوندس لیگا توانست تا به برد ارزشمندی در لندن دست بیابد و بازی اش در دور رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا را با کسب پیروزی مقابل شاگردان مورینیوبه پایان برد.