سیتی به این شرط،می تواند در فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا بازی کند!

سیتی به این شرط،می تواند در فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا بازی کند!

پایگاه خبری فوتبالی- طبق گزارش منتشره در روزنامه موندو دپورتیوو چاپ اسپانیا، باشگاه منچسترسیتی قادر خواهد بود تا در رقابتهای فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا شرکت کند.

به گزارش فوتبالی، این درحالی است که جمعه گذشته مقامات یوفا اعلام کردند که باشگاه منچسترسیتی برای دو فصل از حضور در تمامی تورنمنتهایی که زیر نظر این ارگان برگزار می شود (لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا) محروم خواهد بود. اما اگر مقامات باشگاه منچسترسیتی این پرونده را به دادگاه حکمیت ورزشی بکشانند و به خاطر بررسی پرونده در این دادگاه، درخواستی برای تعویق این محرومیت بدهند، می توانند در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشند.

این موضوعی است که متخصصان قضایی- ورزشی آن را تائید کرده اند. 

سران باشگاه منچسترسیتی در طول این روزها اتهام وارده از سوی یوفا را تکذیب کرده و اعلام کرده اند که این پرونده را به دادگاه حکمیت ورزشی خواهند بود و در صورتی که درخواست فرجام خواهی آنها مورد تائید قرار بگیرد، حکم محرومیت این باشگاه به صورت معلق درخواهد آمد تا بررسی ها تکمیل شود.البته درصورتی که سران سیتی درخواست تعویق این حکم را بدهند. سران باشگاه منچسترسیتی هنوز این روند را تائید نکرده اند و فران سوریانو، مدیر اجرایی سیتی روز چهارشنبه اعلام کرد که امیدوار است تا تکلیف این پرونده هرچه سریعتر روشن شود:« من امیدوارم که روند بررسی این پرونده تا شروع تابستان به پایان برسد.»

اما در صورتی که باشگاه سیتی درخواستی برای فرجام خواهی ارائه ندهد و مراحل مرتبط را طی نکند، حکم محرومیت سیتی گواردیولا از حضور در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، سریعا اجرایی خواهد شد و حتی درزمان بررسی پرونده فرجام خواهی هم این محرومیت اعمال خواهد شد.

قرعه کشی بازیهای مرحله گروهی فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا در روز 27 آگوست انجام خواهد شد. دراین میان جان مهرزاد، وکیل حقوق ورزشی دراین رابطه گفته:« محتمل و عملا واضح است که سران باشگاه منچسترسیتی به دنبال راهکارهایی برای ارائه درخواست تعویق محرومیت و فرجام خواهی توسط دادگاه حکمیت ورزشی باشند. این تنها راهی است که آنها می توانند برای تعلیق این محرومیت دست به کار شوند و دادگاه حکمیت ورزشی هم هیئت ژوری مشخصی برای این موارد دارد.»

حالامقامات قضایی باشگاه سیتی در تلاش هستندتا به هر ترتیبی شده مانع از غیبت سیتی در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا شوند. 

از سوی دیگر کریستوفر فلاناگان، رئیس بخش بین المللی ژورنال قوانین ورزشی براین باور است که شروع سریع این پروسه، به طرفین زمان کمتری می دهد تا مدارکشان را آماده کنند:« محتمل ترین راه این است که سیتی سریعا و بدون اتلاف وقت درخواستهای مرتبط را اراه دهد تا ریسک عدم حضورش در فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا را به حداقل برساند. این درخواستی محاسبه شده است.»

زودترین زمانی که دادگاه حکمیت ورزشی بررسی برروی این پرونده را آغاز خواهد کرد، ماه جولای سال 2020 میلادی (تیرماه) است. 

6363