ده نکته درمورد هالند؛ تقلید از رژیم رونالدو و الگوبرداری از زلاتان

ده نکته درمورد هالند؛ تقلید از رژیم رونالدو و الگوبرداری از زلاتان

پایگاه خبری فوتبالی- ارلینگ هالند ستاره بی چون و چرای این روزها و هفته های بروسیا دورتموند است. این ستاره نروژی از زمان انتقالش به باشگاه آلمانی درخشش حیرت آوری داشته و با آمار گل فوق العاده اش، حسابی همه را سورپرایز کرده است.

به گزارش فوتبالی، سرعت بالا و قدرت فوق العاده هالند باعث شده تا او تبدیل به یکی از مهره های ارزشمند دنیای فوتبال شود. حالا و به بهانه درخشش او در بازی با پاری سن ژرمن، قصد داریم تا ده نکته جالب توجه درمورد او را مرور کنیم:

1- هالند می توانست برای تیم ملی انگلیس بازی کند: زمانی که مادر ارلینگ هالند، او را باردار بود، پدرش آلف اینگ در تیم لیدز یونایتد بازی می کرد و او، در شهر یورک شایر انگلیس به دنیا آمد. در نتیجه ارلینگ می توانست به جای پوشیدن پیراهن تیم ملی نروژ، برای تیم ملی انگلیس به میدان برود؛ ولی او ترجیح داد تا گام در مسیر پدرش گذاشته و اولین بازی ملی اش برای نروژ را در روز 5 سپتامبر سال 2019 مقابل مالت برگزار کرد.

2- خانواده ای تماما ورزشکار: پدر ارلینگ هالند یک فوتبالیست بود ولی او تنها فرد ورزشکار دراین خانواده نیست و مادرش گری ماریتا هم قهرمان ورزش هفت گانه (رشته ای ترکیبی در دو ومیدانی) در کشورش است.

3- رکورد پرش طول: هالند رکوردی جهانی در زمینه پرش طول را در 5 دسته دارد و در سال 2006، پرشی 1.63 متری را به نام خودش ثبت کرده. او علاوه بر فوتبال، مدتی هم هندبال بازی می کرده و مهارت زیادی دراین شاخه ورزشی نیز دارد.

4- شروع فوتبال در پست وینگر: هالند شاید یکی از برترین فورواردهای این روزهای دنیای فوتبال باشد ولی در اولین بازیهای رسمی اش در سن 15 سالگی در پست بال چپ برای تیم برین نروژ به میدان می رفته

5- هوفنهایم با او راه نیامد: در سال 2016، هالند چند هفته ای با تیم هوفنهایم تمرین کرد ولی انتقال او به این باشگاه آلمانی، به خاطر درخواستهای این جوان نروژی انجام نشد. در آن زمان هالند دستمزدی ماهانه 5هزار یورویی می خواست ولی سران هوفنهایم حاضر به پرداخت این رقم نشدند و اعلام کردند که حداکثر دستمزد پرداختی دراین باشگاه، ماهی 2هزار یورو است

6- یوونتوس خواهان جذب هالند در سال 2018: سران باشگاه یوونتوس در سال 2018 تمایل زیادی به جذب این بازیکن نروژی داشتند ولی این انتقال در نهایت انجام نشد

7- بندجدایی زودهنگام 75 میلیون یورویی هالند: طبق گزارشهای منتشره در آلمان، مبلغ ذکر شده در بند جدایی قرارداد هالند با دورتموند 75 میلیون یورو است. اما از آنجا که مینو رایولا، یکی از جنجالی ترین مدیربرنامه های دنیای فوتبال با او همکاری می کند، هر اتفاقی در آینده ممکن است برای هالند رخ دهد و او با قراردادی نجومی دورتموند را ترک کرده و به تیم دیگری منتقل شود

8- شادی گل مثل محمد صلاح: هالند بعد از گلزنی شادی عجیبی را به نمایش می گذارد؛ یک شادی به سبک یوگایی که محمدصلاح آن را در دنیای فوتبال باب کرد و گهگاهی هم آنتوان گریزمان اینگونه به شادی می پردازد.هالند بعد از باز کردن دروازه پاری سن ژرمن هم اینگونه به شادی پرداخت

9- تقلید از رژیم غذایی کریس رونالدو: پدر هالند اخیرا اعلام کرده که پسرش بعد از شنیدن صحبتهای پاتریک اورا درمورد عادات غذایی کریس رونالدو، تصمیم گرفته تا رژیم غذایی این ستاره پرتغالی را دنبال کند. اورا که یکی از  دوستان قدیمی رونالدو است چندی پیش در صحبتهایی اعلام کرده بود که یک بار که به خانه رونالدو رفته، کریس رونالدو تنها سالاد، مرغ و آب به عنوان وعده غذایی روی میز گذاشته و خبری از آبمیوه یا نوشابه نبوده.

10- زلاتان ایبراهیموویچ، الگوی ستاره نروژی: زلاتان شاید در مقایسه با هالند آرام و بی سروصدا، چهره ای جنجالی باشد؛ اما هالند نروژی اخیرا در صحبتهایی اعلام کرده که زلاتان قهرمان زندگی اوست و گفته:« من زلاتان را دوست دارم؛ به خاطر شیوه ای که تا این حد قوی شده؛ به خاطر سبک فوتبالش و به خاطر اینکه اهل اسکاندیناوی است.»

و نکته جالب توجه در مورد هالند اینکه او عاشق سرود رقابتهای لیگ قهرمانان اروپاست و دراین باره گفته:« من از بچگی سرود رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا را گوش می کردم و این آهنگ محبوب من است.»

6363